söndag 2 januari 2022

Jul och mellandagar.


God fortsättning och välkommen 2022!

Här kommer lite bilder från julen som varit.

Den var himla fin.
Enkel och fridfull och bara totalt enkelt mysig och vacker som verkligen var allt jag önskade.

Jag önskade inga stora kalas eller sammankomster inomhus och sitta nära med långbord i tider som dessa så allt var bara så bra.
Alla väljer hur de vill fira och det är ju tur det.😍.

Vår lilla familj hade dessutom inte träffats på ett par månader så då är det extra mysigt att bara vara vi här hemma och fira jul och hinna prata och ha det julhärligt.
 

Lite bilder från vår vackra vita jul 2021.


Svärmor hade bakat detta fina julebröd och lagt i vår frys innan hon reste bort...
Och hjälp så gott det var också!😍

Verkligen trevligt att lägga fram på en julbuffè eller hur...🎄











Mistel...


Annandag jul firade vi med "större" familjen ute i skogen.
Alltså bättre väder för detta kunde vi inte fått...
Det var som en saga med den vita gnistrande snön, solsken som kastade sina strålar över snöklädda träd och en stor brasa att samlas runt...


Alla spred ut sig runt brasan i medtagna stolar och så hade vi det gott i värmen från elden...
Vi drack glögg, grillade korv och drack varm choklad, fikade på pappas kaka och mammas julgodis och så avslutade vi med att öppna julklappar i brasans sken med en sol som sakta lade sig bakom trädtopparna...
Det är inga långa dagar med ljus vi har nu men när solen kommer fram så känns det som magisk ljusterapi.
Och speciellt till en gnistrande snövärld alldeles lagom till jul...😊🌟




Ett gående bord kommer här...😊
Vi brukar grilla längre upp vid vår grillplats men eftersom vi blev några familjer och inte skulle trängas så hade pappa gjort en stor brasa längre ner i skogen och därför fick det styras om lite med bord och annat...





Julens mys som fortsätter in i nyårshelgen...

Jag hittade en så bra spegel ute i antiken som blev perfekt att lägga på bordet och använda vid bordsdukningen...
För nog blir det extra fint med en spegel under ljusstakar för extra effekt...


En härlig nyårsafton när vi blev bjudna på magiskt god mat hos vänner blev pricken över i som avslutning på detta året.💗

Nyårsdagen somnade jag löjligt tidigt men det var visst precis vad jag behövde...😉

Positivt denna veckan var också att jag äntligen kom iväg på ett efterlängtat träningspass på Friskis & Svettis och det har jag haft så ont av i lårmusklerna i flera dagar nu 😂men jäklar så gott det var att få åka iväg och träna igen!!!, Och sen idag var jag ute och sprang...God mat och njuta och lyxa kombineras bäst med motion och rörelse för mig.
Älskar att röra på mig!

Sen har jag också haft en såå bra bok att njuta av i jul...
Vill alltid börja på en bok på Juldagen, det är en liten tradition jag har för avkoppling. (Annars har jag dess värre blivit extremt dålig på att läsa nu för tiden.)
I år är det Box av Läckberg, Fexeus som jag läser.
Såååå spännande!
Rekommenderas verkligen.
Jag fastnade direkt från nästan första sidan och det är så en bra bok ska vara enligt mig.



Hoppas ni haft en fin nyårshelg!

Kram Mariette

Inga kommentarer: