måndag 8 februari 2021

Vårkänslor i snön och helgen...


Hej måndag med snö och bister vind.

Jag har precis hoppat av blombilen och fryser så jag skakar så nu gäller det att få upp värmen.😊

Vi var också nyss ute och fotade vårnyheter som kom idag.
Sååå himla fräscha fina blusar som liksom piggar upp och ger en föraning om våren som ligger framför oss...
Och visst känns det skönt att tänka på det...
Att vi sakta men säkert går framåt i tiden mot ljus och grönska.
Mot vår och sommar.

Det var inte så lätt att fota vårblusar i snön som yrde och med en bister vind som ven.😉

Men åh vad fin färgen är på denna här...😍
Sååå himla snygg blå och en härlig modell på blus.



Den är även superfin till vita byxor och kjolar...


Och nedan en annan snygg i svart med så fina rosa blommor!
😍





En mjuk blå färg på denna blus nedan som jag också blev så glad när jag plockade upp för färgerna och materialet är så vackert.



Snöyra...


I nätbutiken har vårkänslorna också börjat smyga in med lite ägg och fjädrar...
Dessa blåvita föll jag för direkt när jag såg dem hos leverantören.
(så älskar jag också blåvitt, det är så klassiskt fint)




Det blev visst många bilder i dagens inlägg...
Dessa på äggen laddade jag upp redan i lördes men sen har inte orken och energin funnits till att skriva något här.

På fredagen på tidig eftermiddag så började jag må jättedåligt och det bara fortsatte och fortsatte...
Sent på fredagskvällen ringde jag 1177 för då började jag bli riktigt orolig att det inte gick över utan bara blev värre och de tyckte jag skulle åka in till akuten.
Jag gjorde aldrig det som tur var, för sen började det avta och senare kunde jag i alla fall också somna.
På rygg. Jag kunde knappt gå, jag kunde inte äta eller dricka...
Men sakta, sakta blev det bättre och bättre....
TACK och lov.
Så helgen har sedan mest ägnats åt att ta det lugnt och återhämta mig.
Känner mig i princip som vanligt idag.


Jag uppe och "hoppar" och känner ingenting.





Nu är det dags att snitta blommor här.


Ikväll missar jag inte Atlantic Crossing på TV med Sofia Helin.
Så bra!
Rekommenderas om ni inte sett den innan.😃

Kram Mariette

Inga kommentarer: