fredag 19 februari 2021

Så söta, och planering framåt.


Fredag och våren tittar fram mer och mer i butiken...
OCH, det är bara för härligt ju!
Vårinspirerat är glädje och hopp.💚
(Även om vintern ligger vilande utanför)

Galet nog har jag i eftermiddag suttit och lagt en julorder.😉
Det var jag ganska oinspirerad till men när jag såg alla fina saker och fokuserade på det så kände jag faktiskt åhhh...det ser man fram emot också. Mycket!
(när den tiden kommer igen visserligen..)
Så mycket fint fanns det i alla fall och detta är ett företag i Holland som vi besökte för två år sedan och nu är det ju inte möjligt att åka dit, och order måste läggas tidigt för varor tar slut annars och ganska snart plockas julutställningarna där ner (som är för julen 2021) så det var lite brådskande faktiskt.

Detta företag bygger upp de mest fantastiska miljöer och nu pratar vi om stora salar och rum och många!
Det var en sådan upplevelse att komma dit.
Varje julrum har ett tema.
Väldans vackert...
Som att kliva in i en saga...

Hoppas man kan resa dit nästa vinter igen kanske...



Sött vårnytt som samsas med ägg och fjädrar i butiken nu är bla dessa kaniner...


Och denna fina.
Jag älskar att man kan plantera eller göra en dekoration i ryggsäcken.



Jag har inte gjort klart alla mina vårbeställningar till butiken ännu och så sitter man och beställer jul...😃
Galet, men så är det.
Hittade nya läckra saker som känns 👌👌👌👌👌.
Helrätt.


Denna helg ska jag jobba, testa något nytt recept...hittade bla ett på ett bröd där man bakade in vitlökssmör...Det kanske jag skulle testa...
Visst låter det gott i alla fall?😍

Sen blir det Mello på TV så klart, (bara jag som vill se det hemma hos oss😂), fortsätta att kolla på The Crown på Netflix, nu har jag kommit till avsnitten där Lady Diana är med, ut i skogen och röra på sig, och förstås städa och röja hemma.
Mer spännande än så blir väl knappast livet just nu...
Men jag har ju ett jobb att gå till så jag är knappast isolerad och tycker det är så skönt, och välbehövligt, med tid hemma också.

Hade det inte varit Corona så hade vi varit i Holland denna veckan men nu är det ju det.
Och beställningar går att lägga på nätet även om det inte är lätt med vissa ordrar, ibland är det helt klart en stor fördel att se det på riktigt.😉

Stor kram och trevlig helg!

Inga kommentarer: