måndag 15 februari 2021

Ägg, kycklingar och islyktor.


Hej Måndag.

Igår när jag kom hem från jobbet så stod det två buketter på matbordet till mig...
Hur glad blir man inte då?!
Och förvånad blev jag!
En fick jag för att det var Alla Hjärtans Dag och en som en födelsedagsbukett, till idag...
Och han hade lyckats överraska. Jag hade inte märkt eller sett att något var på gång...😄
(svårt det där när jag har blomsterbutik, ja ni fattar...😊 De får smyga bakom min rygg och ordna detta med andra ord. Och det hade de lyckats med! Jag hade inte märkt något.)


Vilken solig ljus helg vi fick.
Snön som gnistrade ikapp med solen och spred sitt klara vinterljus in genom alla fönster och vrår...
Underbart! Man skulle behöva lapa sol och ljus i mängder nu...
Men jag känner alltid när Alla Hjärtans dag passerat att vi är på rätt väg nu...
Mot våren.
Och det är signalen att just vårdetaljer kan plockas fram i butiken.
Som bla dessa fina sötnosar från DBKD.

Svensk cool design.


Triplets.


Nedan syns Chicken Pot, Triplets och Hang Around som också kan hängas.
Så söt!


När man hänger den...


När man sätter den.
Hur gulligt ägg som helst!😄


I denna vinterkyla passade jag på att göra islykta hemma.
Förra veckans tulpaner som sjöng på sista versen åkte ned och visst blir det små konstverk...



Hoppas ni haft en fin helg!
Det är nog många som passat på att njuta av det vackra vintervädret och varit ute.
Instagram har svämmat över att utomhus mys och vackra vinterbilder tycker jag...så fint...

Jag märker dock att vi är många som längtar efter vårens detaljer för när jag lade in nätäggkorgarna i nätbutiken igår så sade det pang, så många som ville beställa.
Roligt.


Och alltså jag bakade en så galet god kaka igår.
Den ska jag skriva ner receptet på imorgon så ni också kan testa den.

Idag är det min födelsedag som sagt och då tänkte jag göra en asiatisk rätt med lax jag hittat på nätet.
Får se hur den blir.

Kram och Hej. 
💜

Inga kommentarer: