onsdag 30 december 2020

Gott Nytt År.


Dagen före Nyårsafton.
Vilket år vi snart lämnar bakom oss.
Nu måste vi hoppas och tro att 2021 ska bjuda på sååå mycket bättre och ljusare tider.
Att vi mer kan börja leva normalt igen.

Corona ångest är verkligen något jag känt av detta år.
På så många olika sätt.
Gällande liv, världsekonomi, framtid.
För allt och alla på något sätt...

Tänk bara, något så enkelt som...när ska vi kunna kramas igen...

Att hålla avstånd har blivit det nya normala och något som sitter i ryggmärgen nu...

Och det man önskar mest av allt nu är ju bara att livet ska kunna återgå till mer av vad det var.





Visst är det vackert att dekorera utomhus...
Att pynta med rost, grönt och vita blommor som lyser upp i det vintergrå...





Mossa gillar jag att använda långt in på våren.
Det är så fint till alla vårlökar som ska bäddas in i korgar och arrangemang.
(snart kan man plocka fram äggen ju...😀, hurra för det, ett vårtecken!)



Imorgon är det ju som bekant Nyårsafton.

Menyn jag tänkte laga är inget avancerat bara gott. (hoppas jag😅)
Och det blir;
Förrätt; Smördegsrutor med blåmögelost, päron, honung och hasselnötter
Varmrätt; Catarina Königs recept på oxfilè med potatisterrin och pepparsås och smörstekta haricots verts
Efterrätt, Zeinas dumlechips med två olika sorters glass och hemgjord kolasås

Tada!
Jag har valt meny helt efter egen smak...haha...😋


Ett par bilder från butiken.

Imorgon nyårsafton har vi öppet 10-13 



Ett av mina nya favoritsmycken är detta nedan.
Två rader i olika längder (så snyggt med just två rader i olika längder tycker jag!)
Och så snygga stjärnor utspridda över det.
Tänker att det är så snyggt till sommaren också när man blivit lite solbränd och har klänningar och linnen och toppar med bar hals.





Om jag inte hinner skriva någon rad här imorgon så vill jag för säkerhets skull redan nu önska er ett riktigt 
Gott Nytt År!
Tack för att ni läser, följer, handlar i min butik både i Knäred och på nätet.
Tack för att ni gör det möjligt för mig att driva min dröm här på landet.


Kram Mariette
💗

Inga kommentarer: