fredag 11 december 2020

Julklappstips


Hej fredag.

Har ni fredagskĂ€nsla...😊

Kanske Àr den kÀnslan inte pÄ topp, och vi Àr mÄnga som tycker det Àr ganska jobbigt nu...
Att traska runt i detta grÄvÀder och inte ha sÄ jÀttemycket roligt att se fram emot eftersom vi inte heller kan göra sÄ mycket vi Àr vana vid...
Ja det tar och tÀr pÄ en helt enkelt...
Jag Ă€r visserligen van att inte ha en massa inplanerat skoj och glam denna tid eftersom mannen Ă€r bortrest pĂ„ jobb och inte hinner mer Ă€n det sĂ„ nĂ„gra speciella mysiga saker innan jul att göra det ingĂ„r inte i vĂ„ra liv.😊
Ja dĂ„ fĂ„r man sĂ„ klart hitta pĂ„ nĂ„got med nĂ„gon annan😊, MEN mĂ„nga gĂ„r ju pĂ„ julmarknader sĂ„ hĂ€r Ă„rs, Ă€ter julbord, njuter av julkonserter, har glöggmingel, Ă„ker hit och dit för inspiration och shopping, kanske ocksĂ„ fyller sinne och kreativitet med pysselkurser osv...
Det Àr klart vi alla saknar allt som inte kan vara lÀngre...

Mörkret just nu gör inte saken bÀttre...

Som en kund sade idag, alla dagar Àr likadana nu för man kan inte göra sÄ mycket, man har inte sÄ mycket att se fram emot, och sÄ detta mörker och grÄ vi befinner oss i just nu...

Ja vi sitter i alla fall alla i samma sits och jag kan bara tala för mig sjÀlv och sÀga att jag lÀngtar sÄ mycket efter mera ljus nu...

TÀnk den dagen man fÄr kÀnna vÄrkÀnslor vakna till liv igen.
Det Àr sÄdan lycka.
FrÄn botten av sjÀlen.

Men i alla fall sÄ Àr det ju trots allt fredag.
Jag har en son hemma, som fÄr plugga hemifrÄn, och tvÄ katter som inte kommer överens.
Man fĂ„r vara glad för det.😊 (fast inte brĂ„ket förstĂ„s, det gör mig galen!)

Resten av min familj, det vill sÀga tvÄ personer till, kommer hem natten till Julafton.
AlltsÄ jag lÀngtar...
Det blir nog lite mindre ensamt dĂ„...💗

Men vet ni jag skulle ju skriva om lite julklappstips frÄn min butik.

Bilden först i inlÀgget Àr den underbara keramiken frÄn Majas Cottage.
SĂ„ fint i en mjuk vit nyans.
Rekommenderas verkligen!
HÀr ovan upplÀggningsfatet...



Dekoration till trÀdgÄrden i form av dessa glaskulor pÄ pinne som kan stÄ ute Äret runt.
Vackra.


Ljusstavarna till kronljus Àr omtyckta och de finns i bÄde svart och rost.


Klintas doftpinnar 
OcksÄ vÀldigt omtyckta och bra.
Finns i mÄnga olika dofter...


Marockansk keramik.
Fat, skÄlar...
Älskar dessa.


Ljusslingor av olika slag.
Man kan aldrig fĂ„ för mĂ„nga ljusslingor!😍


En fin lykta att placera utanför dörren.
Denna modell har jag ocksÄ hemma utanför vÄr dörr med ett batteriljus i sÄ det Àr tÀnt hela tiden.
Behövs verkligen nu!


En mysig kopp att dricka ur Àr liksom aldrig fel...


Ljusstakar!
Ja tack!
Denna Àr snygg att fylla med nÄgot om man nu kÀnner för det...
Kottar. Kulor...
SmÄ vÀxter...
En liten ljusslinga...
KanelstÀnger
Osv!



Vacker keramik att ha framme Ă„ret runt...
Dessa kannor Àr Àven sÄ fina att ha som redskapskrukor i köket.


Smycken...


Pallarna som Àr tillverkade för hand i teakrot Àr perfekta som avstÀllningsyta, sidebord, nattduksbord, piedestal osv.
Dessa har vi vÀntat lÀnge pÄ att fÄ pÄfyllning av och nu Àntligen.
Jag har en hemma i badrummet.
Toppen bra bredvid badkaret ocksĂ„.😊


Hinza vÀskorna!
Omtyckta och galet bra!
En bra present alltid ocksĂ„ med andra ord.😍


Blommor!
Blommor Àr aldrig fel att glÀdja nÄgon med.


MarschallhÄllarna frÄn Eldgarden Àr ocksÄ omtyckta.
År för Ă„r.
HÀr Àr en modell.


Mera ljusslingor....


En annan modell pÄ marschallhÄllare...
(Fler finns i butiken.)


Klintas doftljus som ocksÄ Àr massageljus Àr ocksÄ en klassiker och mycket omtyckta.


GjutjÀrnssakerna som tex hushÄllspappershÄllare, grytunderlÀgg osv.
Galet poppis bland mÄnga!


Hoppas ni fick lite tips!

En riktigt fin fredag önskar jag dig.

Kram

Inga kommentarer: