torsdag 17 december 2020

Blomster till jul.


Nu planterar jag och gör grupper och arrangemang för fulla muggar.
Det gäller att alltid ha ett lager och just nu vill man verkligen undvika att folk samlas.

Vi har max 8 personer i butiken som gäller.
Och, förstås att alla håller avstånd.

Som regel är det lugnt att handla här i lilla Knäred men visst kör det ihop sig ibland och då måste verkligen alla ta ansvar och då kan vi inte ha mer än 8 kunder samtidigt, max.

I min butik tycker ju vissa om att gå och kika lääänge medan vissa har brått...
Alla är så välkomna men det är knepigt i dessa corona tider.
Börjar folk droppa in behöver man ju tex inte stå kvar och prata.😃
Kanske självklart för vissa men verkligen inte för alla.
Många är pratsugna och vi våndas ju alla över denna pandemi och dess konsekvenser...
Men vi måste ju hålla avstånd.
💗


Visst är det mysigt med mossade hyacinter med julehalsband.



Grupper finns i alla prisklasser...


Ljusgrupper finns det också...



Bara fotat snabbt innan jag skulle gå hem igår.


Idag har jag hämtat ut mina sista julklappar jag beställt på nätet.
Fortsatte vira in julklappar hemma igår kväll också.
Vill vara klar med den biten så gott det går inför helgen då mycket annat står på önskelistan att göra.

Hann knappt inte sätta igång med mina paket så fick jag så klart hjälp av Smilla.
Hon är sååå rolig den katten...(typ jobbig ibland också så klart,..haha...)
När jag gick ner på nedervåningen kom hon springande efter, med en bit omslagspapper hängande i munnen som en hund...

"Kolla på mig" ni vet....
Eller, "Ta mig om ni kan".

Hon är definitivt ett sånt sällskap och älskar att vara nära.
Det är bara så mysigt.

En lustigkurre och en väldigt älskad sällskapskatt, det är hon helt klart.

I söndes tex när jag var ute och fixade då var hon också med.
Klättrade upp i alla små träd som råkar vara nära, så bara hänger hon i stammen, och stirrar på en...
"Typ titta på mig vad jag kan!"

Knappt man kan fatta hur en katt kan klättra i så smala stammar...
Men Smilla kan....haha...

När jag sitter och tittar på TV på kvällen då ska hon gärna ligga under schäslongen och mecka med en skruv hon upptäckt skramlar...😉😂

När jag ska gå och lägga mig så ska hon också sova med i sängen och jag kollar gärna på datorn en stund innan sömn, såååå lite bra på TV;n tycker jag nämligen, och då ska hon krypa upp så hon nästan ligger på sidan av datorn...
Ja, alltså...
Hon har verkligen tagit en plats i vår familj.😍


Inget mer kattprat här nu.😂

På återseende.

Kram och hej.
💗

Inga kommentarer: