söndag 13 december 2020

Granen strålar...


Hej Lucia.

En riktigt mysig hemma dag har vi haft här.
Vi är ju lilla familjen just nu men dagen har varit supermysig och som vanligt vet jag inte vart tiden tog vägen.
Tänker alltid att jag ska hinna mer än vad jag gör.

Men nu,
så står granen där så grön och grann!

En riktig bjässe till kungsgran är det och det var min pappa som ordnade att den kom i fot och in i huset, och han orkade knappt lyfta den...😱😍
Ja, alltså så stor och tung behöver vi ju inte ha...
Skulle jag ordna det själv med min kraft hade jag aaaldrig fixat det.

I år är den extra bred också...

Men det vet man ju aldrig på förhand eftersom den är nätad och det tar vi av när den är på plats.
Sen är det inte jag som väljer ut gran...
Antar att det är någon på mannens jobb eftersom han inte är hemma.
Han är ju i Stockholm, och levererar gran till kungen och Victoria och en himla massa andra.😉
Så i julgransbranschen är han ju minst sagt denna tid varje år.

Såg att de var med på TV i veckan också på Nyhetsmorgon SVT.
Inte min man som blev intervjuad dock, men från deras ställe var det.
Roligt att sitta här hemma och kika på det...😍


Denna helg har jag "unnat" mig två joggingrundor. Bra jobbat säger jag till mig själv då...😂
Jag får faktiskt kämpa lite för att komma ut och springa, det är lätt att bli lat.
Men man ångrar aldrig en runda i tempo med musik.
Man får sån energi och kraft och det om något behöver man nu i gråvädret.


Jag pyntar och städar hemma.
Inte en tomte i sikte ännu så länge men jag får väl ta fram någon i veckan som kommer.
Jag är mer för stjärnor, granar, änglar, blommor och ljusslingor...



Denna underbara spegel finns nu i butiken.
Visst är den vacker!?!
Tyvärr inte i webshopen för den kan vi inte skicka.
Här har jag pyntat den med en ljusslinga också, galen i ljusslingor.
Måste ha ljus! Ljus, ljus!😍

Lite sommardröm över denna spegel...


I den snygga urnan har jag vinröda amaryllisar och bomullskvistar.
En bukett att njuta av!
Jag har flyttat den med mig runt i huset idag när jag varit hemma.

Det har blivit lite "tradition" de senaste söndagarna att pyssla i köket med något i bakväg och lyssna på julmusik.
Det är så avkopplande och skönt och man glömmer allt som är tråkigt just nu...

Idag blev det mer julgodis.



Också hunnit fota lite nytt till nätbutiken.
Kopparna med det fina blåvita mönstret liksom den vackra kristallburken med lock finns nu i webshopen.
Kristallskålen är så fin i alla rum tycker jag...
I badrummet, fyll den med bomull, tops osv...
I köket kan man fylla den med mycket...
Eller varför inte ge bort den med lite fint godis i...
I sovrummet perfekt till smycken eller snoddar eller liknande...
I finrummet kanske bara som prydnad eller med tändstickor, potpurri eller annat i...
Japp, en fin skål är en lättplacerad prydnad.



Jag sade ju att jag bar runt på denna härlighet idag...
😀
Ovanvåning, nedervåning...
😊
De är som sammet i sin djupt röda färg...


Nu ska jag ta kväll och kolla på något bra, på datorn antagligen...
Har precis virat in lite julklappar också.
Skönt att känna att man inte är ute i sista minuten.
Man vill ju hinna med så mycket och så vill man hinna njuta också...

Hoppas helgen varit härlig!

Kram Mariette

 

Inga kommentarer: