onsdag 16 december 2020

Salta sillar i choklad, för lakritsälskaren.


Om man gillar lakrits (jag personligen älskar lakrits!), så tycker jag man kan testa detta recept på lakrits kulor.
Lätt att göra och försvinnande goda.

Salta sillar i choklad heter de visst...😍


ca 20 st

1/2 dl vispgrädde
200 g hackad mörk choklad
1 tsk flytande honung
ca 7 lakritsfiskar
1/2 dl lakritspulver

Gör så här;
Koka upp grädden i en kastrull.
Ta kastrullen från värmen och tillsätt choklad och honung.
Rör tills chokladen smält.
Låt svalna och ställ sedan i kylen ca 2 timmar.

Skär fiskarna i ca 1/2 cm stora bitar.
Häll lakritspulver på ett fat/skål..
Baka in varje lakritsbit i lite chokladsmet.
Forma till 20 kulor och rulla i lakristpulver.
Förvara svalt.
(jag värmde faktiskt upp smeten en aning när jag skulle rulla dem eftersom smeten var för hård att forma, funkade perfekt!)


Fina att bjuda och ställa fram i en liten skål på fot...

Man äter ju med ögonen också eller hur?!😍

Recept från Mer Smak (Coops medlemstidning)


I nätbutiken har vi fraktfritt på smycken idag onsdag.
Gäller även hårsmycken.

Skulle ju egentligen skrivit det redan igår men den dagen försvann, hann inte ens laga kvällsmat igår...
Lite kaos, men skam den som ger sig och tiden jag lade på jobb efter jobb igår gav i alla fall resultat.
(som jag slitit mitt hår över detta...i månader...!men nu är vi ett stort steg på väg...tack och lov!!)

(Så man kan fira jul utan att känna sig knäckt av detta.)



December kram.

Inga kommentarer: