onsdag 15 januari 2020

Tulpanens dag.



Godmorgon onsdag och mitt i veckan och tulpanens dag!


Det rullar på, men det rullar inte på med inläggen direkt...
Jag suger på att blogga just nu.😊
Men det bara blir så.
Inläggen kommer när de kommer. Mörkret suger verkligen energin ur mig speciellt när man blir dålig med värk som sätter nya höjder och en allergisk reaktion på det som visade sig vara långvarigare än vad jag först trott.
Men, idag är det ju tulpanens dag.
Hur underbart är inte det!!!
Ett tecken på att vi är på rätt väg mot ljuset och våren där borta i sikte.


Vårens nyheter från leverantörer frestar och jag ägnar en del tid åt att beställa just nu.

Man får ju leta upp vad man vill köpa hem till sin butik och det tar tid...Men någon eller några ordrar lagda varje dag så går det framåt med alla fina inköp.💚

I eftermiddag har jag bestämt mig för att jag måste beställa från en favoritleverantör som jag ägnar god tid åt innan ordern klickas iväg.

Jag betar av listan.😍
Bockar av.
Det är ju ganska många man handlar av som man bara måste ha hem godbitarna ifrån.
(det svåra är ju alltid, vilka är godbitarna...vad vill folk ha...)



I fredes fick vi hem nyheter som jag genast började fylla på med i butiken.


Nedan.
Vinterljuset och de nya lyktorna med järnhållare som också är vaser, då hållarna lätt lyfts av.
Hur smidigt?!
Dessa är verkligen fina och rejält robusta med sitt tjocka läckra glas.


 I helgen som gick städade jag ut julen, gud sååå skönt!
Jag vinterbadade igen (😂😊).
Ja man gör vad man kan för att hämta energi. pepp och boozta sig själv.

Jag vet inte om det är bara för att det intresserar mig eller om det är tillfälligheter men i helgen råkade jag se två olika program där det var inslag med just vinterbad och hur bra det var.
Spännande att lyssna på tycker jag som inte tänkt så mycket på detta innan.



Lyktorna/vaserna finns i två olika storlekar i butik och nätbutik.


Något annat fint vi fått hem nu är dessa spindelvävs ljusen...


Dessa ljus väver ett vackert nät när de brinner vid rumstemperatur och därför kallas de då spindelvävs ljus...
(bilder lånade från leverantör)


Den fina mattan hittar ni också i butiken.

Ha en bra dag.

Kram

Inga kommentarer: