torsdag 23 januari 2020

Sol och skugga.


Torsdag eftermiddag och jag har gjort begravning och fotat lite mera nytt till nätbutiken.

Ni vet de där Unique pallarna jag visat som vi fått hem i både rund och avlång de är ju bara sååå perfekt operfekta och så galet snygga att placera överallt!

De gör sig liksom i alla rum.
Även superfina i badrummet att lägga en hög fina vikta handdukar på osv!

Jag älskar dessa!

Här ovan har jag ställt en bredvid sängen...

Toppen till böcker ju, även om jag här så klart har favoriten just nu som är kvistar med fjädrar för jag gillar volymen och hoppet av vår som det genast ger.


Vi har fått hem sådana där speciellt fina anteckningsböcker som man bara vill ha liggandes framme för de är så vackra.

De är i läder med en stor fin knapp och en tryckt Lotus blomma på.
Handgjorda med tjockt fint papper inuti...



Ni fattar....haha...en pall passar över allt!

Här vid tavlorna på golvet, för att det ska hända något mera.

Flytta runt dina saker och känn hur känslan i rummet genast ändras.


Anteckningsböckerna finns nu i nätbutiken.



Om idag bara bjuder på regn som piskar in från sidan så var ju gårdagen en solskenshistoria.


Alltså tänk vilken energi solen ger.
Och våren känns genast inom räckhåll...

Hyacinter är ju egentligen ingen julblomma utan en vårblomma och här har jag planterat dem ihop med pärlhyacinter, lite blåbärsris och vide.

Skålen hittade jag när jag skulle bära ut nya gamla saker till antiken.
Helt underbar skål för övrigt.

Jag gillar verkligen att plantera och göra dekorationer i udda skålar och fat.
Då blir ju ingen exakt lik den andra.

Denna mässingsfärgade med patina var bara så vacker i mina ögon.

Tänk på den stora skillnaden när man fotar i skugga ovan
 och nedan sol, 
samma morgon...

Ja, ljuset gör oändligt stor skillnad för känslan i bilden.



Vi ses snart igen.

Kram

Inga kommentarer: