söndag 5 januari 2020

Snäckor, peace och pepparkakshus.


Hej!
Så lyxigt med en söndag som blir en lördag!
Det är man ju inte bortskämd med.
Hur skönt som helst.😍

Jag har ju dock så klart tagit med jobb hem för det går ju inte annars...😃
Man kan inte gå hem och bara vara ledig. Plikten kallar, alltid.

Egentligen,
så skulle vi varit i Mexiko nu.
På bröllop.
Men så blev det inte och det handlar också mycket om att min man inte kunde vara ledig.
Jobbet kan inte vänta när man har åtaganden.
Men tänk va...vilken dröm med ett bröllop på stranden i Mexiko...åhh...jag orkar inte tänka på det...
😂


Här hemma har vi i alla fall ljusa fina dagar nu.
Det är balsam för själen. Jag suger i mig av det efterlängtade ljuset då det känns som att det varit evigheter av grått.

I butiken har jag börjat städa ut julen så stora skyltfönstret är klart sen tar jag bit för bit.

Här hemma myser vi självklart jul även över Trettonhelgen, det finns inget annat för mig, den måste vara kvar ett tag till hemma.

Gjorde en högst ovetenskaplig undersökning😁på insta story på instagram igår och fick detta resultat...



I mitt nyfixade skyltfönster i butiken står bla dessa fina snäcklampor som också finns i nätbutiken.


Peacetecken Winston, magnolia kvist, vide, snäckor...
En liten känsla av vår ger det mig...


Idag har jag tagit en härlig runda i skogen i LJUSET, på mitt bord ligger vårkataloger att bläddra i, jag ska ägna mig åt att läsa, städa, laga god mat...

Igår gjorde vi plankstek (eller jag gjorde plankstek😉).
Sååå gott! Lånade plankor av mamma, har nämligen inga egna, men detta måste vi göra igen!

Idag ska jag testa ett annat nytt recept.

Att skrota runt här hemma i träningskläder det är helg för mig. Bara vara (även om det också inkluderar jobb).
Kör lite hemmaspa också.
Det kan man väl vara extra mycket värd nu när det är vinter och den tar ut sin rätt på alla sätt och vis.
För mig kommer tex alltid torrsprickor på fingrarna som ett brev på posten.

Just nu har jag håret i turban, eftersom det är hemmaspa...😇, hela håret är inoljat med ricinolja...OMG...tänk om jag inte får ut det...😂
Ska hoppa ner i badkaret med tända ljus och min bok och ansiktsmask.
Lyx, lyx när himlen nu börjar skymma så sakta igen och Trettonhelgen går i lugnt fridfullt tempo...

Någon bygger en ny sängstomme här denna helgen så flitens lampa är tänd och det tycker jag är härligt.

Det har varit skissande, ritande och måttande, brädgårdsbesök, sågande och ihopsättning och nu ska det målas.
"Arkitekten" här hemma är igång.
😊💗
(själv har jag tummen mitt i handen när det gäller sånt men det har inte Olivia ärvt.)

Alltid projekt av kaliber som jag inte fixar.

Kom på att jag inte visat hennes pepparkakshus här på bloggen så det kommer här.


Alltså...vad säger man...
Detta byggs inte på en eftermiddag.

Även här är det så klart ritningar och mallar som ska styras upp innan man ens kan börja med deg och gräddning...
Sedan montering...
Glasyren...
Alla små detaljer...




Ett riktigt konstverk tycker jag.

Så nu är man lite mitt emellan jul och det som komma ska...


Vårlängtan och ljusare dagar...


Hur vackert är inte Peacelampan...

Den finns i butik och nätbutik.



Nu ska jag hoppa ner i badet.

Önskar er en fortsatt härlig mysig helg!

KRAM!

Inga kommentarer: