måndag 20 januari 2020

När det kändes som vår!

Vilket fantastiskt väder söndagen bjöd på!
Rena rama våren.😊💗
Och det var så mycket folk som var ute och gick rundan runtom Kraftstationen uppe vid vårt så folk passade verkligen på att suga åt sig av ljuset.
Jag fick sån vårfeeling så jag bara kände att jag var tvungen att sätta i de rosa blomsterfjäderknippena i körsbärskvistarna.💗
Detta är ju inga traditionella påskfjädrar utan de är nästan som blommor så de börjar vi tidigt med och känner våren knoppas.😊
Härligt!
Precis vad man behöver i den mörka långa vintern som ju varit så ljusfattig i år.💛
Förutom att njuta av ljuset så mådde jag mycket sämre igår av den där allergiska reaktionen som först dök upp för två veckor sedan, och som jag ju trodde nästan försvunnit...
Men tydligen inte.
Jobbigt...Blir till att ta tag i detta och ringa doktorn.

I höstas innan frosten kom så plockade jag in några kvistar från mina Magical Hydrangea och de har verkligen behållit färgen så fint!
Kolla!😍

De står utan vatten och har bara fått torka in.
Perfekt som utfyllnad där det känns som att man behöver en färgklick i hemmet.
Jag gillar ju att ha vaser framme och det blir mycket fjädrar, grenar, vide...sånt som håller länge och som sköter sig själv.
Praktiskt då man inte kan springa runt och byta med vatten och grejer i hela huset jämt och ständigt.
Peace belysningen från Watt & Veke är så fin året runt så den hänger här i sovrummet.
I vasen har jag torkat gräs från i höstas.
På tal om att ha torkat skötselfritt lite här och där.👍😊


I fredes fick vi påfyllning av de populära doftpinnarna från Klinta.
En ny doft för i vår är;
"Vildfikon & Vindruva"

Doftar lätt och fräscht och vääldigt gott.



En annan av Klintas dofter vi inte haft hemma innan är...

"Bambu & Olivblomma"
Denna gillar jag jättemycket.
Så mjuk doft.
I butiken har vi doftprover till alla sorter så man kan dofta sig fram till sin favorit.
Det är också väldigt uppskattat.
Doftpinnarna är också påfyllda i nätbutiken.
(fler sorter finns dock i butiken)

Avslutar med en vårig krans.
Ha en bra start på veckan.
Kram
💚

Inga kommentarer: