lördag 25 januari 2020

I badrummet.


 
Vilken vecka det varit.
Känslomässigt jobbig på så många sätt.
 
Jag tänker inte gå in på det här men idag mår jag i alla fall bättre och börjar känna mig "normal". Jag har ju tidigare skrivit om en allergisk reaktion som inte vill ge med sig och den har tagit sig nya uttryck denna vecka på läskiga sätt men,
idag,
idag halleluja,
 så känner jag mig som vanligt när jag sitter här och skriver och jag tackar gudarna för det och hoppas verkligen att det håller i sig. Snälla, snälla...(man blir ju desperat att få bli frisk när man inte är det)
 
Jag har nu i alla fall efter jobbet varit ute och sprungit en runda.
Japp, där satt den!
(inte så många joggingrundor just nu pga min värk men jag lägger inte av helt utan kämpar på och idag kändes det bra även om det var jobbigt)
 
Idag fyller pappa 75 år och skulle ha kalas och öppet hus.
Men han fick åka ambulans till sjukhuset igår.
 
Ja, ni hör ju...
 
Livet är inte det roligaste just nu.
 
Men det viktigaste är att få bli frisk igen.
 
Om januari varit en skitmånad (inte bara men dock rätt kass) så får man hoppas på en bättre fortsättning.
 
Vissa dagar känner man att ja nu är det på rätt väg och andra så slås man ner igen.
 
Men dagens läge är att jag mår jättebra till skillnad mot i förrgår och igår.
 
Och så håller vi tummarna att pappa får komma hem från sjukhuset snart! 
 
 

 
Älskade lilla badrum...
 
 
 
För ett år sedan såg det ut så här...(eller ja detta var i april för i januari 2019 var detta rum fortfarande två rum och inget var rivet eller påbörjat alls förutom ritningar och inköp som påbörjats.)
 
Att bygga nischer i badrummet är ju bara världens hit!
(jag sade först "nej det behövs inte, vi behöver inte krångla till det med sånt...jag är så glad bara det blir ett nytt fräscht badrum")
Men så klart ska man ha inbyggda nischer om man ändå bygger från grunden, det blir ju så snyggt!
Min man begriper det uppenbarligen bättre än jag....haha...
 
 
Tulpaner och blåbärsris.
 
 
Älskar dessa handdukar med toffsar som kommer från Zara Home.
Finns olika storlekar och färger.
 

Pallarna jag talar så varmt om, "Unique" pallarna, visst är de superfina också i badrum...
De ger en varm känsla med sitt träinslag.
 

 
Lampan från By On Design från min butik.
Supermysig att ha tänd när man njuter av ett bad.

 
Kram och med önskan om en fin helg.

Inga kommentarer: