tisdag 21 januari 2020

Skåp och hjärtan.

Hej tisdag.

Det är gråare än grått idag så lika bra det blir mörkt igen...ja typ, för då blir det ju mysigare.
😉

Varit hos doktorn så nu äter jag en massa tabletter.
Första dosen igår låg på 10 tabletter!
Hoppas verkligen det ska ge med sig nu.

Jag har fyllt på med lite mera i nätbutiken men annars längtar jag som vanligt efter ljuset för det är så hopplös att försöka fota i detta mörka.

Ja, det är samma varje år så det är inget nytt.

Vi har lite möbelprojekt på gång just nu.
Här är en på bilden ovan som nyligen blivit klart.

Jag hade också tänkt lägga ut receptet på nya vardagsfavoritsoppan hemma hos oss men alltså...de bilderna var inget kul i den svarta natten (läs klockan 18;00 svensk januari) så jag vill inte ens lägga in det.😂😁
Nej vädret är ingen pepp, hoppas hoppas att solen kommer imorgon igen som det sägs.


Var tvungen att lägga in lite blommor också.
Även om det är begravningsbinderi så är det ju fint att se på...


Vackert med rosa och rött...

Sen har vi fått påfyllning av gummidörrmattorna från Danmark som är så himla snygga, klassiska och stiliga och slitstarka!
Passar lika bra att ha innanför dörren som utanför och de blåser definitivt inte iväg!


Januarikram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Baskade allergi.... hoppas att den går bort och aldrig mera kommer tillbaka....
Vi har haft sol här i Östergötland idag, och det lättar upp lite.
Blir lite lurad så här i januari... för på Insta ser jag en del snödroppar och vintergäck... ja ja kan ju inte göra något åt vädret mera än att gilla läget. Dessutom är det väldigt lätt att ta en joggtur när det är barmark... och det är skönt.

/ Vendela

Tulipa sa...

Ja det är lättare att springa om det är barmark..såå skönt! Man ser och känner alla vårtecken som anas när man längtar så mycket.

Trevlig helg till dig och kram och tack för omtanken.