fredag 13 december 2019

Senaste...


Hej på er.

Fredag eftermiddag och det är mycket som hänt sen sist.
Livet kaosar sig sällan med en grej utan det kommer gärna i flock.😊😌
Ja lite så är känslan.
Det är så mycket som händer.

Det snurrar om man säger så.

Ibland kan ju en väg som stängs öppna för en annan men det är inte alltid så självklart då hur det ska bli...
Vilken väg man ska ta...
Hur man ska gå vidare.
Vad det blir av det...


Jag vet inte...
Och jag vet att detta låter kryptiskt men så är läget.

Idag kom dessa vintage unique trälådor till butiken och jag har precis lagt in dem i nätbutiken.

Jag håller på att bli tokig dock för några bilder hamnar bara upp och ner hur jag än gör...
😠😮
Så ni fattar att jag inte kommit helt underfund med mitt redigeringsgprogram till bilder, det är inte alls som innan och bilderna som måste förminskas för att kunna läggas in i nätbutiken sparas på olika vis som jag inte vill ha det och ja...
hejsan hoppsan!
"It`s not my cup of tea" om man säger så...


Vi har denna vecka fått påfyllning av Schnauzer ljusstakarna (ej bild i detta inlägg på dem) och jösses säger jag bara...det blev rena anstormningen i webshopen.
Sååå roligt!

Vilken tur att jag beställde hem en stoor flock, för de som köpt tipsar och lägger ut i grupper och på facebook för andra med samma hund och ni förstår att det blir succè då om man är schnauzer älskare och hundägare.💗


Veckans (och sista tidens) sol dök upp i tisdes och då var jag så klart ut med kameran och fångade lite ljus.
Wow så vackert det är med en kall krispig dag.
Man har ju inte blivit bortskämd med det direkt denna november/december...


Jag är verkligen en känslomänniska av rang så igår kväll grät jag en skvätt över nya förändringar jag inte kan göra något åt utan bara acceptera och hoppas att det blir bra ändå.
Sen åt vi lussebullar en dag innan lucia (för det blir inga lussebullar idag) och tittade på Jul med Ernst, sån feelgood det programmet är.
Jag älskar allt som lyser upp denna tid innan jul.

Allt pyssel och guldkanten av ljus, blommor, kransar, mys, dekorationer.
Värmen som julen ger i allt sitt fina vackra.
💗


Denna krans ska egentligen inte stå här men just nu gör den det.😍
Har också gjort en stor "girlang" av nobilis och lagt ovanpå det svarta vitrinskåpet i stora rummet och det doftar så mycket jul när man kommer hem på kvällarna.
(den har jag ännu bara lagt upp bild på på mitt instagram)

Jag pyntar gärna på samma sätt varje år men vill ändå  hitta på lite nytt också så det inte BARA blir samma, samma...


Hoppas ni haft en  fin vecka.

Och trevlig tredje adventshelg!

Kram Mariette

Inga kommentarer: