måndag 16 december 2019

Årets kungsgran på plats.


Nu har granen kommit på plats.

Hej på er.

I helgen tog vi in granen.
Tidigare än vad vi brukar men jag tänkte det vore skönt att ha det gjort då jag jobbar hela nästa helg plus att jag var sugen på att få in den i huset tidigare.
Det blir så fint och ombonat och det behövs massvis av ljus och värme i detta eviga grå.

I år satte vi den nya Dew drops ljusslingan med många ljustrådar i.
Det blev toppenbra.
Man bara fäster slingan i toppen på granen sedan sprider man ut trådarna...

Jag älskar ju såna här tunna ljustrådar så det blev kanon.

Det var kanske tur också att jag började kolla på detta med lite tidigare insättning av granen för då visade det sig att jag inte hittade julgransfoten någonstans.
Vi har en special fot i järn eftersom vi har högt i tak och därför också en stor och tung gran som kräver en rejäl fot.
Stora kungsgranar är bjässar när man står där och ska ha dem i foten och in i huset...😅

Meeen, foten var borta.
Jag har letat i alla garage, uthus, källare, skrubbar, vind...

Alltså...hur kan en stor julgransfot försvinna?!

Eftersom jag kom på detta i tid så helt plötsligt hade min pappa börjat svetsa en ny fot till mig.
Hur snällt var inte det??!!

Jultomten kom visst tidigt i år.😌


Så nu står granen i sin nya fot och den ser i princip ut som den andra så får se om mannen ens ser det när han kommer hem till jul...😊
Fast det borde han göra för den andra liknande vi hade innan har de tagit fram själva och låtit tillverka lokalt.
Vi får väl se om det uppdagas...😚
Han brukar studera granen när han kommer hem om den är fin eller bara ok.😂


Som vanligt är det hopplöst att försöka fotografera inomhus när det är så mörkt och skumt men det blir som det blir.

Sååå i lördes kväll klädde vi granen. Eric, Olivia och jag.
Väldigt mysigt!
Och en tradition.
Sen lagade vi mat som Olivia bestämt och som jag aldrig testat innan så det var inspirerande.
Thai.

Roligt att få inspiration för jag känner verkligen att jag saknar det helt nu på matfronten.


Söndagen var jag hemma hela dagen och pysslade och städade.
Så hiiimla skönt att slippa lämna huset när man är ledig och har mycket att komma ikapp med hemifrån, plus att man alltid har jobb med sig hem.

Jag är verkligen ute i sista minuten vad gäller julklappar så jag beställde en del på nätet igår.

Alltså jag har inte besökt en butik på evigheter...
Förutom min egen då och matbutiken mitt emot.😬
Det har varit fullt upp med det egna så när tid getts har jag bara inte velat åka iväg någonstans.
FAST, 
jag tycker det är roligt också att komma iväg, men det har varit så mycket sista tiden så det har räckt och blivit över med det.💚

En hel del strul och krångel och mycket jobb på det sen är krafterna slut.

MEN, jag är såååå glad att jag har mycket att göra!

Tack tack för att ni väljer att handla hos mig.
Utan kunder ingen butik.



Idag måndag rivstartade vi med kaos!
Alltså tar det aldrig slut...😮

Livet kommer i vågor och denna höst har det varit mycket stormar och problemlösningar.
Nya överraskningar jag inte önskat mig, 
gång på gång, 
och lite sjukdomar och oro på det.

Mycket oro.

Problems problems.


Avslutar med denna fina stämningsfulla spegelmånen som är ny från By On Design och finns i butik och nätbutik nu.

Kram och på återseende.

Inga kommentarer: