torsdag 5 december 2019

Hur sätter man en rubrik när det handlar om allt möjligt?!


Swish så blev det torsdag.
Denna veckan försöker jag komma ikapp.
Igår hände dock en sak jag inte planerat in, som det ju ofta blir med saker och ting, så jag fick sticka iväg på eftermiddagen och köpa en ny dator.
Sååå, sen är det ju en del som behöver ordnas med och därför satt jag hela kvällen och grejade med en mail med e-post servrar hit och dit...usch ja inte mitt favoritområde. Det ska så klart krångla lite...
Men som tur var så gick vissa saker snabbare att lägga till...

Jag har två olika datorer, (just nu tre...😉)
Den nyare använder jag till fraktsedlar med nätbutiken och min gamla kompis, den äldsta datorn, som nu måste tacka för sig har jag framför allt använt till alla mina bilder då den varit suverän för det.
Jag blev aldrig riktigt kompis med datorn jag köpte sist så därför använde jag min gamla så mycket jag bara kunde, dock var den inte samarbetsvillig med en del som behövdes i jobbet.

Jag har gjort livräddning på den där gamla datorn så många gånger nu men nu börjar den bara bli för trasig och igår ville helst plötsligt skärmen hoppa från tangentbordet...ja ni hör ju!!😈😌
Det är inte hållbart längre.
Därför blev det akut iväg och köpte en ny så jag kan sätta mig in i den och skrota den gamla kompisen för gott.
(vad jag har skjutit på detta moment kan ni tro...😂haft typ ångest när jag tänkt på att det måste göras)

Men nu är det gjort!💚


OK, 
idag torsdag 5 december har vi FRI FRAKT på kläder och accessoarer.

Kan ej kombineras med varor från andra varugrupper.
Välj alternativet "Hämta hos Tulipa" när du kommer till kassan så går frakten in på 0:-

Leo sjalen är ny och hittas i nätbutiken.


Pyntat lite hemma i detta fönster, det hann jag härom dagen.
Här brukar vi sedan ställa granen i detta hörn men det är fint att ha något här ändå då detta fönster är ett sådant blickfång i rummet,


De fina tunga glaskulorna finns också i nätbutiken.


Ibland älskar jag att bo i ett gammalt hus, ibland önskar man att man inte gjorde det.
Man kan väl säga att det kan vara lite extra jobbigt på vintern när kylan kommer och det kan börja krångla med både det ena och det andra.
Då är det inte heller roligt att vara ensam hemma.
(och låt för guds skull inga möss komma in, då får jag PANIK!)

Denna veckan när jag tänkte att det skulle lugna ner sig lite för min del så har problemen radat upp sig, men vi har löst det...
Men ni vet när man tänker att nu är det under kontroll, frid och fröjd.
Ja då startar nästa överraskning.

Usch ja, tungt ibland.


Sen jag skrev sist har jag också varit på mitt sista besök hos sjukgymnasten.

Sista tyvärr för att han blivit erbjuden ett annat jobb.
Trist när man gått ett halvår hos någon som verkligen är bra och lärt känna ens krämpor och problem.
Hos en ny får man ju lite börja om på ruta ett.
(men så klart roligt för någon att gå vidare till en bättre tjänst)

Hur som helst så har jag mått så bra sista tiden.
Min värk har nästan helt försvunnit.
Men. sen kom den tokstressiga tiden och jag hann inte alls göra de övningar jag skulle.
Vad händer då?
Jo värken kom tillbaka som ett brev på posten.

Så uppenbarligen är det så att jag måste hålla igång.
Tydligen är det väldigt viktigt för mig att styrketräna.
(säger den som begriper sig på det)
Inte bara konditionsträna utan bla bygga upp styrka i rygg, ben och mage.

För varje gång jag varit hos sjukgymnasten så har jag fått nya övningar med mig hem som läxa och ibland har de varit fel, då får man ju absolut inte fortsätta, ibland har jag känt att detta gör sååå gott för mig.
Det har varit en höst av att pröva sig fram och just nu har jag flera olika övningar som är superbra för mig, bla ska jag träna med band, men det gäller att inte stanna där utan att jobba på och bygga vidare.
Det är verkligen helt otroligt att övningar som kan verka ganska oskyldiga gör sådan skillnad för smärta och värk.
Jag trodde aldrig att det kunde bli sånt resultat men nu har jag tyvärr tagit flera steg bakåt i den resan som var framåt pga all stress senaste tiden.

Så,
 nu måste jag verkligen ligga i med mina övningar och att veta att det finns ett recept mot värken känns ju faktiskt väldigt tröstande och skönt.
Man ska bara gör det.😉





Så mycket fina nyheter i nätbutiken.


En krans med mycket i!
Ibland älskar jag det!

Vintage skedar också...
varför inte...😍


Ljusstakar i porslin.
Schnauzer.
💜



Tack vädergudarna för lite frost och sol.
Det var väl verkligen vad vi svenskar behövde efter dagar av grått...

Ljuset är balsam för själen.


Nu ska det snittas blommor, jobbas med datorn, bokföras, fotograferas....
Listan är lång.

Ha en härlig dag och hoppas december börjat bra!

Kram Mariette

Inga kommentarer: