onsdag 25 december 2019

God jul!


God Jul och God fortsättning.

Igår hade vi öppet i butiken.
Sen hem och ta det lite lugnt, skööönt, innan vi åkte till mamma och pappa för att fira jul och äta julmat.
Så gott!
Första julbordet för mig.

Vid halv tio kom vi hem för att ha vår egna lilla julklappsutdelning.
Det är tradition med glögg, godis, en massa tända ljus och bara mys och äntligen är hela familjen hemma också efter att vi inte setts på nästan två månader...

Och ja, vi hann precis öppna paketen...
Sen plingar det på dörren och det visar sig att vi inte har något vatten.
Åååh nej, inte nu liksom...
Vi hade inte hunnit upptäcka det efter hemkomsten själva men grannarna hade ju ju märkt det.


Så det blev ett lite trist avbrott där kan man säga...

Det känns ju som att "kan vi inte få lite julefrid och lugn äääntligen..."

Så vi fick åka iväg på kvällen igen för att borsta tänderna osv.

Men, nu äntligen för ca en timme sedan har vi vatten igen!
Puuuh...
Hur skönt???!!

Man vill inte vara utan vatten.
Sämsta är ju också när det ska paja och det är stängt i de flesta butiker.

Hur som helst.

Nu ska jag sätta mig med en bok, händer aldrig, njuta av att vattnet låter från duschen, att jag kan laga middag i frid och fröjd lite senare och att mörkret åter fallit och alla lampor och stjärnor tindrar i julefrid.


Men jag måste varit lite snäll och skötsam ändå för jag fick ju finaste presenten jag önskat mig.😍

Önsketrädet från Svenskt Tenn med utvalda hängen och allt.💖
(ja jag valde inte hängena det gjorde min man som verkligen överraskade mig denna gången, han brukar inte ha tid att fixa några julklappar så jag räknar inte ens med det.)

Men nu så.
Hur glad blir man inte när man inte brukar få...😊😍💓


Önsketrädet är något jag verkligen kommer att glädjas åt i så många år framöver.

Antigen har man det stående så här eller så lyxar man till det ytterligare och sätter det i Svenskt Tenns Hortuskruka (till vänster som jag just nu satte julstjärnor i och som jag också fick igår😉).

För varje hänge man hänger i sitt önsketräd kan en önskning uttalas...
Tycker det är så fin tanke.


Visst är det fint att plantera i gamla skålar av alla de slag.
Denna röda fann jag ute i antiken.


Önskar er fortsatta fina juldagar.
💗

Inga kommentarer: