lördag 7 december 2019

När man minst av allt anar det...


Hej lördag.

Första inlägget från nya datorn då.
Jag har inte riktigt fått ordning på allting ännu och med bilderna som jag måste lägga in nästan varje dag pga av nätbutikens skull så har jag inte riktigt fått kläm på hur det ska hanteras bäst.
I min gamla dator lades det i mappar automatiskt med taggar och jag kunde förminska bilderna snabbt och smidigt, vilket är ett krav för att kunna lägga in dem sedan i webshopen.
Allt sånt tekniskt får man ju testa sig fram med och jobba på
 och lösa det efterhand.

Igår fick jag i alla fall slutligt kläm på webmailen gällande webshopen.
Allt det privata är så mycket enklare, inga konstiga servrar och grejer som ska ställas in...
Och det är ju också jobbgrejerna som stressar mig eftersom de är så viktiga och jag är verkligen inget proffs på sånt här, men det måste funka för att jag ska kunna leva på det jag gör...
Ja ni fattar.😍
Det är ju inte så att man jobbar på ett stort företag med backup och support, nej den lilla företagaren får försöka klara så mycket själv...

Så häromkvällen satt jag uppe och slet mitt hår till sena timmen,
 men jag är INTE den som ger mig och säger det tar vi imorgon, neeej det ska lösas nu!
Helst.😉
Ibland är det bra, ibland extremt dåligt.



I detta inlägg finns en del bilder med olika storlek (bildkvalitet) pga av att jag inte fått kläm allt riktigt ännu...
För tunga bilder är inte bra att ladda upp här men jag vill inte heller att det ska bli dålig kvalitet.

Jag har i alla fall nu lagt in fler nyheter i nätbutiken.

Fler fiiiina saker som jag plockade fram förra helgen...

Jag kan säga att Schnauzer hundarna som skymtar bakom betonglyktan, herregud vilken succè de gjorde! Så jag beställde snabbt flera lådor till och folk står på beställningskö för att kunna lägga order så fort de finns i lager igen.😍
Hoppas de kommer på tisdag då de skulle gå från leverantören på måndag.



Det grå ljuset som dominerat veckorna sista tiden...
Fler än jag som är lite trött på det...
😊


Vacker stilren.
Ljusstaken med cirkel.


Dessa godingar finns nu också i nätbutiken.
De har så otroligt söta detaljer...
Svanen och flamingon...💖


 Detaljerna som stjärna och snöflinga på halsdukarna...
Hur gulligt...💜





Dessa änglar står också i mitt nyskyltade julfönster i butiken.
Rosa med guldkanter...
Det blir så fin effekt av att de har flera sidor....
Även de hittas nu i nätbutiken.

'


Och så ännu en så söt hund!
Denna figur hängs i granen men kan också funka som en stående dekoration då den har en stabil bra botten utan att ramla!


Den här helgen ska jag ha en vanlig helg och det känns väldigt välbehövligt.
Landa och hinna lite hemma.

Igår var en fruktansvärd dag.
Jag vill inte gå in på vad det var som hände här men det var otroligt obehagligt och det var verkligen en bekräftelse på att bedragare och bovar hittar dig när du minst av allt tror att det ska hända.

Jag är så tacksam att vi kom ur det utan att något hände men det var sååå nära.
Den stunden när man inte vet om det gick illa...den stunden är sååå lång och jag bara kände en sådan där skräck av att nu spyr jag av rädsla alltså...

Fy...hemskt...det är mycket som kan rasa snabbt...


Ibland dyker det upp en känsla av att man vill tacka Gud.
Igår gjorde det absolut det.
💗


 Jag önskar dig en fin och fridfull helg.

Kram Mariette
💗

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Låter inte kul alls! Skönt att allt gick väl...
Varm o hjärtlig kram från Titti

Tulipa sa...

Tack snälla för omtanken.

Kram Mariette