onsdag 18 december 2019

Julens öppettider.


Det lackar mot jul och här är våra öppettider;

Måndag-Fredag ordinarie öppet 9,30-17,30

Lördag 21 december 9,30-13
Söndag 22 december 11-13

Måndag 23 december 9,30-17,30

Julafton 9,30-12

Juldagen och Annandag jul stängt.

💗


Detta fina fat på fot plockade vi upp häromdagen och är så snyggt att använda till både blommor och  till annat pynt/dekorativt man vill lyfta fram.

Fatet har en vintage look och är i råzink.

Här valde jag att bara sätta hyacintmossbollar och julrosor med mossa om.
Enkelt fint.


Välkomna i juletid.💚
Jag gör julgrupper för fullt nu.

Tänk dock på att så här när det närmar sig jul så tar det slut hos leverantörer och att förhandsbeställa sina grupper och julblommor är aldrig fel om man vill vara säker på att få det man önskar.
(måste dock säga att folk blir sämre och sämre på att förhandsbeställa...men då finns det ju det som finns om man säger så...Amaryllisar kan ta slut, julstjärnor kan ta slut ...osv...😌
Men det är väl lite den tiden vi lever i nu, vi tror att allt alltid ska finnas tillgängligt och att tillgå)

Kan säga att redan inför nyår (som om man egentligen vill tänka på det nu..😍)
så är det beställning av de blommorna för oss butiker redan nu på fredag för leverans dagar/dagen innan nyårsafton, också där för att vara säker på att få det man vill ha och har önskemål om.

Butiker liksom blombilar behöver ha lite föraning om hur mycket och VAD de ska ta hem av.

Alltid galet svårt att veta vad man ska beställa och vad folk vill ha.

Men, givetvis är det mycket rött till jul och mycket vitt till nyår.

Min ena blombil säger att aprikos är stort i jul men här i lilla Knäred kör vi mer på rött märker jag...
Och veckorna innan jul var det mycket vitt och aprikos.

Jag, 
kommer i alla fall att ha röda snittamaryllis hemma hos mig till jul.💗

Och imorgon får vi också hem härliga röda snitt tulpaner.

Vi ses och hörs.
💚

Inga kommentarer: