onsdag 27 november 2019

Läckra hyacinter med frön och varmt gosigt.


Dagarna gör mig så förvirrad just nu, jag vet knappt vad vi har för dag.
Känns mest som att det inte riktigt blir dag någon dag...
Detta mörker alltså, tänk om solen ville kika fram.

Igår kollade jag på pinterest och då poppade det upp lite bilder från julskyltningen i min butik för lite olika år och julskyltningar genom tiderna här och när jag fick se ljus och snö på några bilder..åh vad härligt det kändes.
Ja det var ju nästan overkligt.

Ljuset fanns.😊Och så fiiiint det var med lite sol...och ett vitt litet täcke till det...😃
Ja jag tycker detta med mörker är mysigt också men jag är helt klart beroende av lite ljus under dagen och november i år slår ju rekord i grått.

Sen har jag haft så sjukt mycket att göra så jag har inte hunnit tänka alltför mycket på det men energi behöver vi väl alla och grått efter grått innan mörkret åter faller ja då får man jobba extra på att hitta energin.
Så är det i alla fall för mig.
Sen har vi sjukstugan hemma som pågått nu i ett par veckor.
Usch ja, tröttsamt.

Jag har i alla fall hållit mig frisk.
(ta i trä)


Igår fick vi hem något nytt, hyacinter med frön på löken.
Dessa är ju hur fina som helst!
Man bara ställer dem vart man vill så sköter de sig själva.
Inget vatten behövs.

De frostade äpplena var ju också otroligt fina...

Läckert att lägga i ett arrangemang eller dukning, eller grupp...eller vart fantasin nu säger att det skulle passa.
😍


Vi har fått hem nya mössor och fusk pälsknorrar.


Pälsknorr i taupe med matchande vantar.



Nytt i nätbutiken.


Ni vet detta fina populära hjärtat som jag tagit hem flera omgångar av nu...
Det är ju också superfint att bara sticka ner i mossa,

Lägg vacker mossa i en trälåda eller som jag gjort här, i en träställning som det varit en stor glasflaska i, och stick ner hjärtat.
Hur snyggt som helst!💚


Idag ska jag fortsätta förbereda för julskyltningen.

Mycket pyssel.

Ha det fint!

Inga kommentarer: