tisdag 26 november 2019

Sista pysslet för i år och förberedelser för advent.


Så blev det sista tisdagen i november.

I lördes hade jag sista pysseltillfället i butiken för i år.
Jag slängde ju in frågan i sista minuten om det fanns intresse för ytterligare en gång med pyssel i min blomsterverkstad och jag blev superglad att det blev så (men det hade varit helt ok utan också...😊).
Anmälningarna droppade in (jag vet ju hur mycket folk har på g nu inför advent med julmarknader och allt vad det är...).
MEN, det blev en pysseldag till så på lördagen klockan ett vällde de in och det sattes igång att åter igen binda granar och linda dörrkransar.

Heja er!
Sååå roligt att ni vill komma och skapa hos mig.
Och superroligt med både nya och välbekanta ansikten!😃




Vi har fått hem en jättefin blus/top i svart med lite glitter i.
Fotade den i det grå novembervädret i söndes mellan städning och piffande och grejande hemma,

Detta är en one size som passar många!
Den ska vara lite vid och baktill i ryggen är den bara så där extra fin!


Finns i nätbutiken.


Snitthyacinter har ni provat det någon gång?
Det är riktigt fint och dessa doftar också så ljuvligt.


Jag blandade min lilla bukett med nobilis och "hönseben".
I har jag också den lilla ljusslingan som är en bukettbelysning.


 Jag har nu ställt alla mina adventsljusstakar på golvet i hallen på ovanvåningen.
Där står de på rad och väntar på att bli uppsatta.
Tror de ska få komma upp imorgon.
Men så här fint lyser pappstjärna "Holly" i sovrumsfönstret och i kombination med ljusslingan med så många trådar blir allt lite extra magiskt...



När det gäller TV-program som inspirerar och ger en skön känsla 
 så är Jul med Ernst något jag ser fram emot just nu...
När man ser reklamen för programmet ser det ju såååå fint och julmysigt ut.

Jag älskar verkligen allt som har en advents och julkänsla.
Kan inte få nog!😍😃

Hoppas julkalendern på TV också blir riktigt bra.😊

Något annat jultrevligt är Klintas fina juldofter på sina ljus.
Här "Guld, Rökelse & Myrra"



Igår började jag planera och förbereda för julskyltningen som är på nu på söndag.
Då har vi också extra öppet.
Tiden är 14-18.


Krans XXXL...😍


Denna veckas öppettider är dessa;

Vardagar 9,30-17,30
Lördag 9,30-13
Söndag 1 december - skyltsöndag- med julmarknad
öppet 14-18

Ha det fint.

Kram och Hej.
💚

Inga kommentarer: