söndag 3 november 2019

Allt mysigt...och lite läskigt...


Hej söndag.

Full rulle på mig här idag.
Egentligen skulle jag nog behöva sätta mig ner och meditera...😉, men jag försöker påminna mig om att stanna upp och andas.
Puh...

Började dagen med en runda i skogen i alla fall.
Balsam för själen...

Men så mycket bilar det var där ute i skogen.
Jakt? Eller har folk redan börjat plocka pyntegrönt inför advent..??
(ni vet väl förresten att man inte får plocka utan markägarens tillstånd...😊)

Just nu har jag en kaka i ugnen som doftar gudomligt men det verkar inte stämma så bra med receptet...
Nu har jag den inne bra mycket längre än det står för annars tror jag bara det blir en smet och det var inte det jag tänkte mig.😂

Doftar himmelskt gör det i alla fall.


Man måste göra mycket som är mysigt när novembers grå dagar kommer.
För när man gör det så känns ju mörkret varmt och välkomnande.

Och på tal om mörkret...
Jag är inte mörkrädd.
Tack och lov.
Men i veckan lyssnade jag på ett avsnitt av Wahlgren & Wistams podd och det var faktiskt så att jag nästan blev mörkrädd då...😌
Riktigt obehagligt var det i alla fall när Sofia berättade en historia som en mamma berättat för henne när de varit i väg i veckan och spelat in Sofias änglar.

Avsnittet heter "Jagad av en mördare"

Otroligt läskig sann historia.

Lyssna om du vågar.😉


Den fina MERRY XMAS girlangen finns i nätbutiken nu.


Ikväll ska jag testa ett nytt recept jag haft i telefonen ett tag.
Tycker mest jag kör på gamla favoriter just nu för jag hinner inte kolla upp så mycket recept så när man väl gör det känns det extra kul.

Sen ser jag fram emot en bra TV kväll.
Älskar bla "Innan vi dör" på SVT1.
Sååå spännande!

Ja jag har en förkärlek för spänning,
 och lite läskigt och otäckt får det gärna vara.😉



Stor kram och på återseende.
💚

1 kommentar:

Anne sa...

Så vakre bilder - spesielt den lille granen i krukke i vinduskarmen - bedårende!