fredag 8 november 2019

Härliga fredag!


Fredag efter fem och idag har jag satt igång med att tillverka fler granar.
Jag skulle ju önska att jag var som en maskin som kunde göra hur många som helst men det är jag ju inte.
De är ganska jobbiga att snurra när det inte handlar om en gran som ska göras.
Men superkul.
Inser dock att jag måste använda dubbla handskar nu när jag ska hålla på med detta ganska mycket för händerna tar så mycket stryk.

Det har också adventsfixats mera ute i antiken.
Slingor, tomtar, pyntar, allt fylls på så sakteliga...

Ja, jag har ju också köpt första julklappen.
Och den var så dyr att jag inte behöver köpa fler...😌
Ja dvs till just denna person då.

Annat var det när barnen var små och man hade hundra paket att slå in varje jul...
Så trött jag blev på allt papper och snöre....😉😅
Jag tillhör inte dem som sitter hemma och gör fina paket och pysslar loss och njuter av detta...
Nej, paketinslagning måste gå fort om man heter Mariette och har en butik också.😂😅


Två nya sjalar som nyss kom hem har landat i nätbutiken nu också.

 Den ena är i grått och den andra i army.

Örhängena jag har på mig finns också i butiken.



Ja visst hemma i sovrummet här är det jul med lite olika adventsbelysningar just nu...

Ingen märker något för alla är så vana i vårt hus..😂

Denna är såååå vacker när ljusen skimrar i den breda mässingsfärgade bågen...



Ha en härlig fin helg nu så hörs vi snart igen.

Kram Mariette

Inga kommentarer: