torsdag 14 november 2019

Jobbar på!


Hej där ute i november.

Så här långt mellan inläggen brukar det bara vara om jag varit iväg på semester...Men det har jag inte denna gången,
Jag har jobbat häcken av mig.😂 (om man nu får säga så...)
Men det är otroligt mycket dessa dagar och då har prioriteringen varit instagram och att uppdatera facebook för det går snabbast. Jag bloggar ju inte via mobilen.

Men, det känns lite skönt att pausa och skriva några rader här idag ändå.

Jag har verkligen varit helt slutkörd av alla krav och måsten men det är kanske jag som sätter de högsta kraven på mig själv...
MEN, vill man driva en butik med dagens förutsättningar och hårda konkurrens så är det bara att ge allt och lite till.
Och som med allt så är det ju extra mycket i vissa perioder.

Pysseltider är tider som tar tid.😉

Ikväll är första kvällen då jag har mitt adventspyssel i butiken.

Sen är andra tillfället på lördag klockan tretton och så sista omgången på måndag kväll.
I år har jag ju dragit till med tre kvällar.
Förra året hade jag två och det är lite lagom, men i år blev det tre och det beror på att så många ville komma som jag fick tacka nej till.
Så har det varit i år också att jag fått säga "det är fullt" till många men det är ju superkul att så många vill komma!

Ikväll har jag dock ett återbud plus att jag har en ledig plats till då ingen nappat på att anmäla sig ensam denna gången...Allt beror ju på hur många som anmäler sig i grupp till varje tillfälle.
När vi ska göra granar tar jag absolut inte in en extra även om jag skulle vilja, och det är helt enkelt för att vi ska få plats! Och detta är lite skrymmande arbeten.

Så just ikväll skulle två stycken kunna få anmäla sig om de var sugna på att tillverka gran och krans.
😊

Till måndagens pyssel hade jag satt 14 personer som max men där kunde jag rucka på att lägga till en plats extra (fast det egentligen var stopp) då vi ska plantera grupp och göra krans.
Det är inte såååå stora arbeten som granen blir.



Kolla dessa fina granar nedan.

Fyll dem med mossa, små dekorationsäpplen, bomull (säljs på kvist i den blomsterbutik), eller kanelstänger eller vad som helst.
Hur söta som helst att pynta till med en liten ljusslinga också.




En annan adventsljusstake som jag precis fått hem och lagt in i nätbutiken.


Som man längtar efter att få sätta upp alla stjärnor och adventsljusstakar hemma nu.

Och,
 jag längtar också efter att hinna med att ta hand om mitt hem lite.😉😊
Städa och sköta om det och piffa och få den där fina sköna känslan i kroppen...
Att det är ordning och reda och att saker är under kontroll.
😊
Jag gillar inte stök och just nu är det lite barr överallt känns det som.
😂


Nu ska jag jobba på här.

Må så gott.

Kram Mariette

Inga kommentarer: