måndag 18 november 2019

Pysselkvällar i butiken.


 Sen jag skrev sist har jag haft två adventspyssel i butiken.

På torsdag kvällen efter stängning var första omgången.

Denna kväll var upplägget att man fick göra en gran och en dörrkrans.

Verkstaden var fullproppad som vanligt både med pynt, ris och fina deltagare.

Dessa pysseltillfällen när ni kommer till butiken och skapar ger verkligen guldkant på november.



I köket dukade jag upp med detta som dekoration.


Granar i nät, röda inslag och ljushållare stjärnblomma som jag stuckit ner i lerkrukor med lite grönt och bär.


Merry Xmas girlangen med den nya guldfärgade ljusslingan fick pryda köksfönstret.




Då var vi igång.


I butikens kök dukar vi långbord för fika.

Trångt blir det alltid men finns det hjärterum så finns det stjärterum...😊
Sen behöver inte alla gå och fika samtidigt.
Jag brukar säga att mellan de två arbetena tar man en paus och alla jobbar ju i lite olika takt.
Det är verkligen ingen tävling.
Man ska njuta och jobba på i sin egen takt.
💚




Nästa gäng pysslare att komma och skapa och mysa var på lördagen efter stängning.
Det var helt perfekt med en lördag måste jag säga!
Det finns chans för de som har lite längre att köra till Knäred att komma plus att det blir ju inte så sent...
Att ta det klockan ett när vi stänger på lördagen gjorde också att vi hade lite extra öppet så det var två flugor i en smäll.
Alla som kikade in i verkstan när de höll på att skapa tyckte det såg så mysigt ut.
Och det är det ju.😊


Lördagen var riktigt regnig och mörk så det blev bara extra mysigt att vara inne i denna julbubblan med doft av granris, tända ljus, pyssel och julfika.


Och så sade det bara poff så var lördagen slut....

På kvällen var jag en runda hos mamma och pappa dit vi var bjudna men jag åkte hem ganska tidigt.
Trött kan man väl säga att man var.
Men mycket nöjd och glad.


Ljushållare Stjärnblomma.
Perfekt till ljusdekorationer med en stabil pinne att sticka ner i underlaget.




 Igår hade vi extra öppet i butiken för ett sällskap som bokat in sig.

Vi fick också påfyllning av en massa fina antika saker.

Sedan på kvällen fotade jag och lade in denna nya helt fantastiska ljusslingan...


Den sålde slut direkt men nya är ombeställda.

Vi har också fått påfyllning av den superfina hjärtljusstaken.


Som ett stjärnregn när det mörknat.,,


Jag har också hunnit tipsa om den suveräna ljusslingan (uteslinga så klart!) som är så perfekt att dekorera bla granarna med.
Den har en tunn fin tråd som är formbar och så fint skir...
(ingen klumpig uteslinga med andra ord)


Den sålde också slut under helgen men kommer snart till butiken igen.
Det är min favorit uteslinga helt klart!


Ikväll är det dags för tredje pysselkvällen i butiken så nu ska jag baka och förbereda.

Kvällens tema är inte granar utan idag ska vi göra dörrkransar och ljusgrupper.

Ha en fin start på veckan nu.

Kram!

Inga kommentarer: