fredag 22 november 2019

Mera pyssel, extra öppet och nytt och påfyllning.


 Det är fredag.
Dagen gryr och jag har så mycket på mitt bord att göra.
Plockar ihop paket, skriver ut fakturor, ordrar, svarar på mail, rensar bort, så mycket skräp man måste sitta och rensa varje dag för att inte dö drunkningsdöden i mailkorgen...

Jag ska snart sätta igång att baka lussebullar.
Binda lite buketter.
Förbereda för morgondagens extrainsatta adventspyssel i butiken.
Städa, plocka, fixa...det tar aldrig slut...😊

Ja det har verkligen rullat på i en rasande fart sista veckorna.

Det är sååå roligt!
Jag älskar att ha mycket att göra men stressen kommer självklart också.
Jag är inte bra på stress.
(jag stressar upp mig,😂, jag borde bara chilla...😉, men det är ju lättare sagt än gjort)

Jag har fått strunta i allt hemma sista tiden, mina övningar jag har i "läxa" från sjukgymnasten går det ju så dåligt med också för att jag inte hinner med dem.
Men, jag kämpar på!
Jag är en kämpe.
Och jäkligt envis, ibland till min egna nackdel (ibland till fördel förstås också)


Igår fick vi påfyllning av kläder.
Mössor, pälsknorrar, blusar...

Denna svart/vita faller sååå snyggt och i superskön kvalitè.

Finns i nätbutiken i S/M och L/XL


Vi hann fota lite igår.

Vi plockade också upp ny belysning igår plus påfyllning av favoriter som sålde slut bums jag lade in i söndes...
Ibland säger det bara pang bom av en vara.

Den svarta pälsknorren finns påfyllt i butiken (kommer till nätbutiken senare)
En favvo.



Här ser ni den nya svarta sammetsmössan.
Alltså sååå mjuk och go!!!😍


Har ni också tänkt "Varför ser alla andra så fina ut i mössa...och själv ser man ut som ja...en mupp...😁😂.
Det är lätt att vara självkritisk eller hur...
Men det bjuder jag på.



Inte mycket till ljus dessa senaste novemberdagar.
Men man får fota på ändå.
😉


Kolla, hur vackert är det inte med de sammetsröda amaryllisarna mot den svarta himlen och alla fina små lampor som speglar sig som en stor stjärnhimmel...
😍

Har ni satt upp er adventsbelysning hemma...
Det har inte jag.
Detta är bara för fotografering men nästa vecka måste det så klart upp.

Hoppas verkligen hinna pyssla om mitt hem lite på söndag.

Just nu är det jag och mina ungdomar som är hemma då mannen är i Stockholm.
Igår var de bla på borggården på slottet och satte upp gran och belysning.
De har verkligen inga dåliga kunder att leverera till.
😊
På vissa ställen skulle man ju verkligen velat vara med som en liten fluga på väggen...😊😂

Men, jag vet att det är tungt slit de håller på med så jag håller mig nog bäst till mitt slit här.😉


Imorgon blir det alltså pyssel här i butiken igen så därför kommer vi också att ha lite extra öppet.

Morgondagens öppettider blir därför 9,30-15

Välkomna och ha en härlig helg!

Kram M

Inga kommentarer: