torsdag 13 juni 2019

Gerbera


Så blev det torsdag och denna "vanliga" vecka har bara gått i ett naffs!

Plockat upp nytt från Gerbera har jag bla gjort häromdagen, som syntes på instagram då...

Detta är verkligen populära presenter i dessa tider när det är student, examen och bröllop.

Superfina tycker jag😊)

Varje produkt från Gerbera är unik och handgjord och allt kan användas i ugn och micro och tål att diskas i diskmaskin och ställas i frysen.


Igår var vi iväg på konsert i Göteborg på Scandinavium så det var ingen vanlig onsdag kväll.
Verkligen lyx att åka iväg på sånt en kväll mitt i.😉
Vad såg vi då, jo Mark Knopfler.

Superbra tyckte jag.

När vi sedan körde hemåt genom sommarkvällen så mötte vi åskovädret utanför Halmstad.
Heeela vägen hem till Knäred såg vi hur det blixtrade...
Om och om och om igen...

Precis lagom tills vi svängde upp vid vårt hus så låg ovädret precis ovanför som i någon overklig skräckfilm...
Alltså jag kan inte komma ihåg att jag ens sett så mycket blixtar under så lång tid...
Det kändes helt surrealistiskt.


Visst blir man väl sugen på att baka när man ser dessa fina färgglada saker.


På tal om att baka så den 6 juli är det dags för årets Knäreds Dag igen och då har vi alltid fika med hembakt i butiken.
Jag ska börja planera rejält för det efter midsommar men lite har jag redan börjat med diverse förberedelser och planer...
😊




Hoppas Du har det bra så här i skolavslutningstider.

Kram och på återseende.
💜

1 kommentar:

nadia petrov sa...

Hej
Jag älskar så det här inlägget. gerbera tusensköna var min favoritblomma för systerdotter i hela världen. Hon dödades för 4 veckor sedan, och varje gång jag ser en gerberaduscha får det mig att le. Tack för detta leende idag och för att du delar med mig.

Du gjorde ett vackert jobb med att fotografera den här blommans skönhet. Kronbladen är bara underbara.

Lands kramar ... Nadia