måndag 27 maj 2019

Solcellsbelysning och blåregn...


Jag är lite kär i de där fluffiga ljuvliga drömmiga hortensiorna...

Så här såg det ut för någon kväll sedan när jag precis plockat en härlig bukett liljekonvaljer på kvällspromenaden.

Godmorgon måndag.

Hoppas helgen varit fin!

Denna helg har vi haft öppet både lördag och söndag så så mycket ledigt har det ju inte blivit men vädret har inte inbjudit till något speciellt uteliv ändå....
Kallt och ruggigt har det varit.

Idag känner jag mig dock helt snurrig i huvudet (inte för att jag undrar vilken dag det är, utan snurrig.).
Mycket konstig och olustig känsla så jag hoppa det släpper under dagen.


Solcellsburkarna var en populär present på Mors Dag, förutom blommor så klart))😊


Här är en annan ny solcellsbelysning som jag fotade i lördes.
Kunde så klart inte låta bli att fota dem i de fluffiga hortensiorna.
😉💜


Dessa finns nu i butik och nätbutik.



Så otroligt mysiga när de tänds i skymningen...


Nyckelring från Madam Stoltz, även det en nyhet.


Nja, man har inte fått användning för solhatten i helgen som gått men mitt blåregn blommar så fint nu och det har aldrig haft så många blommor som det har i år.


Man ska beskära sitt blåregn hårt för att "tvinga" fram blommorna och det gjorde jag förra året och i år blev det därför en glad överraskning när det faktiskt blommade rekord mycket!
Vi har inte riktigt rätt zon här för att blåregn ska blomma och frodas, men växer så det knakar gör det och nu äntligen har det fått en vacker blomning också!

Så drömmen om blåregnet var inte förgäves.😊💜


Här kommer det snart leverans av nya härliga blommor, sen kommer en annan blombil i eftermiddag.
Myyycket blommor nu.😊

Ha en fin start på veckan.
💚

1 kommentar:

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.