onsdag 22 maj 2019

Om Mors Dag, blommor och ett roligt samarbete.


Som en tavla...
Dessa rosor är fantastiska och det är uppstammade rosor som vi har i butiken nu.

Ett tips till Mors Dag kanske?

Jag övervintrade en uppstammad ros i uthuset denna vinter och det gick hur bra som helst.
Vanliga kruk och rabattrosor brukar jag gräva ner i landen efter att jag haft dem i krukor över sommaren men just rosor på stam är lite kinkigt att övervintra ute i landen här i vår växtzon så då tar jag hellre in dem och så har man dem nästa år också.

Denna aprikos är ljuvlig.
Helt sagolik!😊



Mosskorgen jag gjorde till eventet på Norrviken för ett par veckor sedan har nu fått vita lavendel...

I cykelkorgen står lila lavendel.



Regnmätaren från Eldgarden i buskpionen som just nu blommar ståtligt...

Regnmätaren finns i både butik och nätbutik.


Det gör dess värre inte denna ljusstav som många frågade om igår när jag lade ut en film på instagram.
Anledningen; svåra att skicka då de är långa och har en glascylinder.
Skulle då den som beställer även beställa en kruka eller något annat upptill...
Tja, då blir det problem.
😌
I slutet av maj får vi påfyllning av dem.
De är ju bara så fina, sommar som vinter som höst.



Eftersom det är Mors Dag på söndag så har vi lite extra öppet då.

Helgens tider är;

Lördag 9,30-13

Söndag 10-12,30

Vardagarna precis som vanligt så klart.

Just nu har jag ett samarbete på instagram med ett stort glasögonföretag...


Vilka företag det är får ni kika in på insta om ni vill veta.😊

Denna bilden tog vi igår eftermiddag efter en väldigt varm dag och när det precis regnat så då hade årets knott kommit.
Säsongspremiär.
😅


Ha en fin onsdag.

Kram!

Inga kommentarer: