torsdag 16 maj 2019

Pynt till trädgården.


Godmorgon torsdag!


Solen skiner och det är en helt annan luft än vi haft innan.
Det är ljummet och behagligt när man kommer ut om morgonen.
Hurra för det alltså.

De senaste nätterna har jag täckt över mina stora hortensior om natten men nu ska det nog inte behövas mer, får man hoppas.😊
Nu vill man plantera en massa sommarblommor eller hur...?
Ja i alla fall börja!

Det har varit segt med denna envisa nattfrost och även snö...😏


Det är ju nu det är så mysigt att pyssla i sin trädgård.💚

Vi har fått hem dessa otroligt vackra trädgårds planterings handfat som man hänger upp med två spik från baksidan, så de är inte avancerade att sätta upp))😉
De påminner om sådana där vägghängda kranar/fontäner som sitter i gamla engelska trädgårdar där murgröna och slingerväxter hänger runt och växer vilt och frodigt...sååå vackert tycker jag...



Vita pioner, olivträd, diamond frost, hortensia...



Fotade de nya Jam jars med solcellsbelysning igår kväll.
Hängde upp en i min magnolia.
Alltså det är bara så stämningsfullt med alla olika fina solcellsbelysningar som finns.
Precis lika vackert varje kväll när de tänds i skymningen...


Igår var jag iväg en snabbis för att kolla färger till en möbel till nya badrummet.
Börjar bli bråttom att beställa vissa saker nu om man ska få leverans innan folk går på semester.
Herrejösses, vart tar tiden vägen...


Nu kommer blomster leverans alldeles snart som ska tas om hand.

Nyheterna finns i nätbutiken.

Ha en härlig dag.

Inga kommentarer: