fredag 24 maj 2019

Jätteverbena en sommarfavorit.


Hej hej.

Solig fredag morgon och mors dag står för helgen.

Denna helg har vi som jag skrev i förra inlägget även lite öppet på söndag och då är det 10-12.30 som är öppettiderna.
(lördag vanlig öppettid)

Här ser ni ljusstavar i lite kortare modell som också finns i nätbutiken.
Smidiga att sticka i både kruka och rabatt!


Alltså alla dessa vackra sommarblommor det finns nu.

De ger sommarkänsla även regniga och mulna dagar.


Igår ringde vår jordgubbsleverantör 
och till 95% chans så får vi årets första leverans av svenska jordgubbar nästa fredag!
Alltså det är ju lycka!
Sommar, sommar, sommar.

Hoppas de hinner mogna så det kan dra igång med jordgubbarna då.😊


En av mina sommarfavorit blommor är jätteverbena.


Så här såg de ut förra sommaren...(detta var inte ens i slutet av sommaren som dessa bilder togs...😅)
De blir så stora och fina och blommorna som svävar på sina höga stänglar älskas av fjärilarna också...

Jag satte två plantor i den allra största Tine K krukan så de blev trångt där i när de började växa till sig.😉
Och fast att jag hade så stor kruka XXL så fick jag vattna dem rejält varje dag för de växte så det knakade.


Ha en härlig fredag nu och hoppas ni får njuta av solen.


Kram Mariette

1 kommentar:

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.