måndag 20 maj 2019

Bulgursallad, yoga grodor och blandat från helgen!


Efter en fredag med höstkänsla i massor kom den härliga sommarkänslan tillbaka.
Hurra! Hurra! Hurra!

Här sitter jag på trappan vid mina vackra hortensior.😉💚
Tror de ska få stå här då det är lagom skuggigt för dem här, borta på uteplatsen blir det lite för mycket gassande sol och det är inget hortensior gillar.
Och det är så fint att ha en grupp med blommor vid ingången.
Jag brukar ha fuchsior på stam här om somrarna men kanske får tänka om i år.😉

Tagliatelle klot, solcellsburk och lyktor finns i webshopen.
Krukorna säljer vi bara i butiken.

Fotat lite mer i helgen för nätbutiken.



Helgen har också bjudit på årets första fästing, läskigt möte med orm (den höll precis på att svälja en groda så den kunde ju inte "attackera" mig också...😊😌)
Jag hoppar alltid högt när jag möter en orm på mina rundor.
Puh...väldigt obehagligt men jag vet ju att de är där denna tiden på året så det gäller att se var man sätter fötterna.

Kolla vad fina...
Rosa fluff.


Godis!
Ja det blir många bilder på dessa, jag är kär i dem...😉


Sittdynorna är från Madam Stoltz och funkar lika fint att lägga på stol som bänk.



Tine K väskan.
Sommarens måste ha väska!
💜

Här skrattar jag åt en som står och dummar sig...
😅

Igår var vi och firade min mamma som fyllde år i fredes.
Vi blev bjudna på grillat och till efterrätt två olika sorters tårtor.
Mums!
Inte dumt alls))😋
Helgerna i maj går så fort!
Till helgen är det ju redan Mors Dag och då har vi extra öppet, som vanligt.

Lite fler fina nyheter nedan.
Yoga grodor i järn.



Och denna snygga läckra väggljustake till fem kronljus.


Till lördagens grillat testade jag en ny matig sallad som jag delar med av receptet på här.
Jag har för mig att jag hittade det på Gokvälls receptsida men är inte alls säker för minnet är kort och jag glömde skriva ner det.😅😊

Men här är receptet på denna.
(serverade en sås med turkisk youghurt, citron, honung, vitlök och salt och peppar till)


Bulgursallad

4 personer

bulgur till 4 personer (instruktioner på förpackningen)
flingsalt och nymald svartpeppar
1 tetra röda kidneybönor
cocktailtomater
salladslök eller gräslök
gurka
späda salladsblad (jag använde spenat blad)


Koka bulgurn och låt svalna.
Skölj bönorna ordentligt i ett durkslag och låt rinna av.
Blanda resterande.

Gott till grillat.
(jag hade gjort en marinad till köttet av bla apelsin och sweet chilisås därför hade jag också apelsiner på fatet på bilden men det är alltid gott med frukt vid sidan av när det är somriga smaker och sallader tycker jag)

Till detta gjorde jag denna såsen;

Fräsch sås

ca 2,5-3  dl Turkisk youghurt,
1/2-1  citron,
där river du skalet på den fina sidan av rivjärnet och pressar sedan i saften
1-2 klyftor pressad vitlök
lite flytande honung
flingsalt och svartpeppar

Låt stå kallt en stund innan servering

Ha en bra start på veckan!

Kram Mariette

1 kommentar:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Dödsstavning
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}