fredag 17 maj 2019

Minnen av liljekonvalj och vackert i vardagen.


Vem njuter inte när man får pyssla med blommor))
😊

Hej fredag och 17 maj!
Norges nationaldag och min kära mammas födelsedag!

Jag har precis gratulerat henne med en bukett liljekonvaljer och lite annat.

Liljekonvaljer är tradition eftersom vi alltid plockade det tillsammans när jag var liten.
(och jag var så rädd att hon skulle ramla ner i Lagan eftersom hon plockade i en riktigt brant backe...😂😂, och då stod jag ovanför stängslet och tittade på och var skraj...😅det minnet har fastnat.😊)

Och så minns jag hur det doftade liljekonvalj genom rummen hemma denna tid.
Speciellt när dörrar och fönster var öppna...

Liljekonvalj är bara den vackraste av dofter...


Jag har lagt in lite fler fina nyheter i nätbutiken.

Som denna härliga stråväska från Tine K Home.

Dessa är ju bara så härliga!
Och även perfekta som förvaring eller fin detalj när man inte använder dem.
Hurra för stråväskor också!😊



Lite i samma stil är ju dessa små kvastar/borstar.
Naturmaterial.


Så fint till allt
och kvasten är fiffig att ha när man vill sopa bort lite mindre saker och det ska vara smidigt och lätt utan att hämta stora borsten))😉
Även här så klart, en fin detalj som bonus!

Fina detaljer är alltid pricken över i!


Klassiska krukor i blått och vitt.
Älskar det.
Sommarkänsla och elegant.
Här med två marguriter i.
Lättsamt och fint.



Dessa ljusstavar är poppis och snart får vi påfyllning.
Finns någon enstaka kvar i nuläget.


Dessa sticker man ner i marken och här i uterummet löste jag det genom att sticka ner staven i en stubbe som jag tidigare gjort till kruka.
Det blev också en bra hållare till en sådan här när man fylld upp med sten.


Glad fredag fina ni!

Nyheter finns påfyllt i nätbutiken.

Ni ska jag binda buketter och plocka upp varor.

Kram!

Inga kommentarer: