fredag 3 maj 2019

Blomsten by Ilse Jacobsen och en härlig trip!


Hej där.

Nu var det några dagar sedan sist och det har blivit fredag igen.

Mina tankar är överallt just nu på många olika aspekter i livet och jag har fullt upp med både det ena och det andra så bloggen blir lite lidande emellanåt men så får det bara vara.
På instagram lägger jag i alla fall i princip upp dagligen minst en gång om dagen.
Det är så mycket lättare än bloggen känns det som, för bloggen tar självklart mera tid, men å andra sidan blir det mer personligare för mig på denna sidan.
Jag är inte den som gillar att skriva långa historier på instagram, av någon anledning känner jag mig mer "hemma" här men insta är ju ändå det som gäller det får man ju säga.
Man når ut till flest, snabbt och smidigt.
Och det är också roligt!


Men till den 1 maj.

Då blev vi "kidnappade".
😉
Frivilligt kidnappade ska väl sägas...haha...

Och så mysig dag!
Den var ganska välbehövlig kändes det som.
Att bara komma iväg och se lite annat och ha trevligt och lättsamt mysigt.

Livet.💚

Vi förstod ganska snabbt att vi skulle åka över till Danmark.

Så vi började i Helsingör.
Där strosade vi runt och tittade och shoppade.
Jag hittade bla en superfin sommarklänning.

Ganska kyligt var det denna den 1 maj men inget regn i alla fall.

Lunch intog vi i hamnen på detta mysiga Street Food ställe.

Så gott och "dejlig" stämning.😋😊



Senare på eftermiddagen drog vi vidare för fortsatta "surprises".

Och då var det ett stopp hos Ilse Jacobsen i Hornbäck.
Jag hade sett bilder därifrån tidigare och bara känt "wow" och åhhh dit skulle man ju vilja åka!

Så nu hade våra goa vänner tänkt på det och sett till att vi skulle köra dit.
💜💜💜

Så inspirerande!


Jag fotade här i Ilse Jacobsens blomsterbutik Blomsten by Ilse Jacobsen, men hon hade flera butiker som låg runt denna butik.
Där var det dock kläder, skor osv.
Men vilket koncept hon skapat.
När vi promenerade ner mot stranden så såg vi att hon också hade ett kurbad med fin restaurang och hela baletten. Elegans och fingertoppskänsla präglar allt hon sätter sin stämpel på.





Ja men ni förstår...
Jag njöt!
😊








Fler än jag som gillar att fotografera.
😊


I Hornbäck promenrade vi runt och shoppade ännu mera))
Bilen var packad när v i åkte härifrån...😅😉

Sen drog vi vidare mot Gilleleje.

Det är ju bara så fint att köra kuststräckan i Danmark och titta på alla underbara hus!
Och deras trädgårdar...
Suck.
Så vackert.

I Gilleleje blev det bla räkor och bubbel nere i hamnen.

Så många fiskebutiker det fanns på detta ställe.
Härligt att bara gå runt och titta.


Vi avslutade här med årets första mjukglass och sedan var det kväll och dags att vända hemåt.

Ja detta var en heldag och en toppenstart på Maj månad.

Tusen tack fina vänner för att Ni finns!💜


Nu kör vi fredag och leverans av nya efterlängtade skor och annat.

Ha en härlig helg!

Kram och på återseende!

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Oj vilken härlig dag! Ja den blomsterbutiken ser helt magisk ut...kul att se bilder från den! Önskar dig en fortsatt glad dag!
Kram från Titti på ön

Tulipa sa...

Kul att du gillar!
Visst var den inspirerande...så väldigt fint tyckte jag.

Ha en mysig helg.

Kram Mariette