onsdag 12 december 2018

Plantera mera.


Nyss hade jag en timme till förfogande innan jag skulle se på TV enligt planen.
Men vart tog den timmen vägen...

Att sätta sig med telefonen och datorn så bara poff slår man ihjäl en hel timme utan att man knappt förstått det.
En riktig tidsbov med skärmarna alltså.

Lite sms, lite svara på kommentarer, kolla mail, svara på mail, gjort en julklappsbeställning...

Jo, men jag kanske hann lite på den där timmen ändå när jag skriver vad jag faktiskt gjort på den stunden.😌

Men nu ska jag inte såsa för jag måste ju se på Bonde söker fru ikväll.
Viktigt.😉


Imorgon måste jag ta sats redan på morgonen och göra fler granar.
Julsuccèn.

Sen kommer det en massa blommor som ska tas om hand och grupper och beställningar ska göras.


Något jag vill slå ett extra slag för är avlånga fat att plantera lite lågt och enkelt på.
Blir så fint ju))

Här har jag det antikgröna fatet från nätbutiken och ljusslinga tråd ihop med blå hyacinter (det ser man på löken😊), suckulenter och murgröna.
Bara vanlig mossa och lite nobilis, prydnadsäpplen och lärk.
Enkelt fint om man inte vill "krångla" till det och inte göra det för dyrt och påkostat.

Står ju så fint på bordet också utan att vara i vägen så man inte ser...



Eleganta klassiska silvriga krukor på fot och med öron som ni hittar i butiken nu.


Spegelbrickor...
Så användbart och VACKERT!
Finns inget finare än att ställa ljusstakar och ljuslyktor på en spegel och låta det skimra extra mycket...


Hoppas ni haft en fin dag!

Decemberkram.
💚

Inga kommentarer: