måndag 3 december 2018

Julskyltning 2018


Hej Hej.

Idag, dagen efter julskyltningen är jag riktigt trött och sliten men vilken härlig dag vi fick igår!

Wow tack tack tack alla som kom till butiken denna skyltsöndag och första advent när regnet en stor del av tiden stod som spön i backen och känslan av jul vädermässigt var långt borta men inne hos oss hade vi gjort vårt bästa för att skapa en mysig känsla och adventsfint.
Utanför var marknads bodarna med hantverk och eldkorgar och allt detta är det Knäreds Samhällsförening som fixar.
Så fint och bra det blivit och i år hade de fått till det ännu mera med häst och vagn (ja inte det lättaste med tanke på regnet), och även flera andra nya inslag som gjorde det till en ännu mysigare liten julmarknad.

Hurra för det!

Så roligt när ett litet samhälle verkligen visar att det kan!

Superkul med alla Knäredsbor som går man ur huse denna dag och även alla som väljer att köra till lilla Knäred framför stan och dess konkurrens, helt enkelt för att det är mysigare och mindre här som någon sade.



Änglarna stod på rad med sina ljus i fönstret...

Och dessa eleganta ljuslyktorna på fot har jag också hunnit lägga in i nätbutiken under dagen.


Servettringar...snygga snygga..💚



























Nu blev det många bilder och nästan ingen text men ibland får bilderna tala för sig själva.

Efter julskyltningen bjöds det på kalkon hemma hos mamma och pappa och sen åkte jag hem och jobbade lite till och sen slocknade jag kan jag säga...

Denna helg ser jag verkligen fram emot att ha lite tid hemma efter stängning på lördag och sen en hel dag ledigt på söndag och bara fixa och städa och ta det lugnt.

För min del blir de flesta julklappar köpta över nätet i år.
Sen har vi ju stå stora barn så det är verkligen inga drivor av paket längre utan istället färre men dyrare.

Vore ju himla mysigt att hinna julbaka lite också...
Hemma hos "mormor och morfar" blir det traditionellt pepparkaksbakande.
Mysigt.
Fast det är ju inte jag med på....😉Det är de yngre.

Kram och hej.

Inga kommentarer: