lördag 29 december 2018

Årets sista lördag...


Vitt och grönt fyller vårt hus med julens blommor.
I något fönster står en eller två amaryllisar och blommar i ståtligt rött.

Det är mellandagar och julen värmer vackert in mot nyårsnatten.

Hemma hos oss åker inte granen ut med huvudet före så fort julafton dansats ut.
Nej, jag tycker den är så stilig där den står och lyser som motpol mot mörker och grådis.

Vår "lilla" gran är verkligen extra fin i år tycker jag och den dricker så mycket att jag absolut inte får glömma att vattna den varje kväll innan jag går till sängs.

Tandborstning = granvattning.😊


I år är jag lite extra glad för kransar inomhus.
Helst dessa på stålring med en fin tunn ljusslinga runtom...
De skimrar så vackert i rummen när kvällen och dagen redan säger sitt farväl...


Jag fick ju en alldeles speciell julklapp i år.
Hemburen från kaoset i London i en liten påse i handen för att den inte skulle gå sönder...

Nämligen skridskon från Libertys som jag tittade på i deras julavdelning tidigare i höstas.

Så glad jag blev.
Verkligen omtanke bakom det.

Att hon kom ihåg det.
Att hon gick tillbaka och tänkte den ska jag köpa till min mamma.

För vissa saker kan man verkligen bli så glad att man börjar gråta av, som jag gjorde över denna lilla glittrande skridsko, för det är gjort med kärlek.

Och det betyder massor.


Jag hade också köpt julklappar i London men de transporterades hem i resväskan och som tur var hade de hållit.
Alltid lite oroligt när det är porslin.😉

Glad helg på er.

Njut av årets sista lördag.
💚

PS;
Nu är det rea med bla 10-30% rabatt på kläder i nätbutiken och butiken.

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja så var julen över och snart stundar ett NYTT härligt år, inte så dumt alls :)
Kram från Öland & Titti

Tulipa sa...

Gott Nytt År!

Kram Mariette