tisdag 18 december 2018

Butiken och hemma.


Vintern har lagt sitt vita täcke över oss och det är riktig julkänsla.
Så himla fint.
 Jag hoppas det kan vara ända till jul.



Nu är det mycket att stå i och bråda tider.
Blommornas högtid är ju här.💚


Jag pysslar för fullt som ni kanske förstår...
Våndas över samma som alla år...
Kommer blommorna att räcka?
Har jag beställt för lite?
Har jag beställt för mycket?

Hur mycket ska jag beställa till nyår när det inte ens blivit jul ännu...

Varför blev jag inte utrustad med siar krafter och förmåga att veta hur mycket folk ska handla...haha
😉


En kär tradition för många att köpa till jul är tulpaner på lök.
Passar fint att sätta på julens dukade bord, liksom på någon älskades grav eller i kruka och som dekoration utanför dörren.

Brilliant Star heter dessa små julens tulpaner.


Det var så vinterfint igår kväll så jag passade på att ta några kort hemma i mörkret.

I år har granen i backen upp mot huset fått belysning.
Den är så stor så det krävdes lastbil med kran till denna...

(ser man så klart inte att den är stor på denna bilden men det blev så fint i backen...)


Lite snö gör ju hur mycket som helst för julkänslan!


I år går jag all in för julen.
😊


Trädet bakom hjorten har jag målat vitt och satt en ljusslinga Dew drops i (finns i butiken och nätbutiken).



Ja.
Snart är det jul.💚
I år igen.😊


Ser fram emot två dagar ledigt då minsann.

Kram och hej.

Inga kommentarer: