tisdag 31 oktober 2023

Oktober du gav oss alla färgerna.


Ponchotröjorna har vi sålt sååå många av!
Här har jag på mig färgen som heter "bränd orange", en härlig varm färg!


Godkväll tisdag.

Regnet har stått som spön i backen och oktober tackar för sig.

Jag tänker på Anne på Grönkullas fina ord och citerar henne;

" I am so glad to live in a world where there are Octobers"



Oktober du var som en berg och dalbana som slutade lyckligt.
Du tog oss i hand och ledde oss rätt.
Gav oss vår fina lille Vincent tillbaka.



Oktober du gav
 och du tog.
Det var många tårar 
och stor förtvivlan 
och mycket skratt
 och stor glädje.

Oktober du gav oss alla färgerna.
Alla djupen och höjderna.

Oktober visade att vägen ändå bara kunde gå framåt.

Att välja hopp.

Välja tro.

Välja livets färger.

Välja vägar man kanske inte trodde på först men som någon visade och som tände en gnista.
Andra tankar, insikter, 

Oktober du lärde mig mycket.
Även om det inte var något jag önskade.

Så var det något jag fick.

Och det går jag vidare med.

💚

Inga kommentarer: