tisdag 3 oktober 2023

Försvunnen


Vår lille Vincent är borta...

Vi har letat och letat.

Hade hoppats att han skulle kunna ta sig hem igår när det blev måndag,- om han hade blivit instängd på någon av fabrikerna bredvid där han sågs senast i fredags morse när han sprang in i en skogsdunge mitt emot gamla KWA...
Men ingen katt har kommit hem...💔

Jag har lagt ut efterlysningar på Facebook och instagram och jag har varit inne på fabrikerna bredvid där han försvann och lämnat information om de skulle se honom...

Vi letar och ropar.
Letar och letar.

Många som skriver till mig att de helt enkelt kan bli så skrämda att de inte vågar komma fram även om de hör en...och det skulle kunna vara så...
Förutom tanken att han är inlåst då... 
Påkörd tror jag inte just nu för det ligger ingen katt utefter vägen nånstans som vi hittat. 
Sen finns så klart även risken att ett annat djur som en räv skulle kunnat ta honom...


Vincent är tex extremt skrämd av vår stora flagga upptäckte vi i våras och vi kan därför i princip inte flagga längre...
När flaggan svepte över himlen fick han sån skräck att sedan ville han inte ens komma ner ifrån ovanvåningen på två dagar och blicken mot himlen och oron över vad som kan komma därifrån ser vi hos honom då och då, - så nu är hoppet att han lever men att han är så rädd att han inte vågar komma fram...💔
Då tänker man ju att till slut måste han komma fram...


Tips när ens katt försvinner som jag fått och som jag googlat mig till...

Gå ut på kvällen och lys med en ficklampa och ropa,
 eftersom ögonen avslöjar dem om de gömmer sig och man skulle råka komma förbi.

Ta en burk och lägg lite torrfoder i och skramla med den när du letar...

Gå runt och prata som om du pratar i mobiltelefon så kanske de hör dig...

Efterlys på sociala medier...

Dela ut lappar i postlådorna runtomkring...


Jag har fått så mycket fina hälsningar och historier på instagram från er också.
Hur era katter försvunnit och sedan bara suttit där på trappan en dag då de varit borta i tre ibland fem veckor...
Vissa har katter som kommit hem efter månader...
Katter som försvann efter stormen Gudrun och var borta länge och sedan kom hem av sig själv...
Det är ju underbara berättelser.
Precis det man vill och behöver höra.
För hoppet måste man leva på, men så klart är man jätteledsen!
Man kan inte tänka på annat än katten som försvunnit...och så är jag ju sjuk också så det är verkligen mycket som är tufft nu det vill jag lova...
Man vill inte leta och sakna och sörja en katt mitt i en tuff tid med hälsan också...tårarna är tillräckliga...


Älskade lille Vincent bara kom hem till oss igen.
Vi saknar dig så mycket!

Varje dag ett nytt hopp.

💙

Inga kommentarer: