tisdag 17 oktober 2023

I sista stund fick vi rädda dig...



Hej.

Ännu en ganska turbulent dag har passerat.
Livet just nu alltså...
Sjukdomar och försvinnanden.
Och parallellt pågår något som heter jobb!


Nyheterna trillar in i en strid ström nu...
Jag kämpar på för att hinna med.
Jag har legat back med en del ett tag pga sjukdom och allt som följer med det men jag känner jag börjar komma ikapp med visst (!!!).., men jag behöver påminna mig varje dag om att andas...
Andas, inte stressa...
Jag äter mina mediciner, jag har bättre och sämre dagar.
Jag tar verkligen en dag i taget jag kan inget annat göra.

Denna underbara klänning fick vi tex hem idag.
Älskar den!
I förra veckan kom den i svart (slutsåld nu) och vi fick även påfyllning av de populära ponchotröjorna mm.






Nedan;
Den svarta.
Slutsåld.



Det blåste så klart när vi skulle ta korten...mycket blåsande har det varit...


Lite nytt snyggt varmt att ha om halsen...kan behövas nu...






En ny ponchotröja som är glesstickad.
Denna är tex så snygg att ha ovanpå klänningen "Alice" som syns på de första bilderna!😍



Idag var ingen bra dag...
Vår älskade lille Vincent blev helt plötsligt sjuk och är nu inlagd på djursjukhuset...
Han har känts piggare för varje dag som gått och repat sig, ätit, druckit, blivit mera alert och på gång för varje dag även om han fortsatt behövt vila och sova mest.

Men igår kväll märkte jag att han såg så ledsen ut...
Sen på natten sov han på samma plats hela natten utan att röra sig och på morgonen ville han inte äta och han spann inte när han blev klappad...Han var helt frånvarande...orkade bara titta lite...
Jag ringde veterinären och han fick komma direkt på förmiddagen.
Blodproverna som togs visade sig vara bra men han hade 39,9 graders feber och visade tecken på viss uttorkning så nu ligger han inlagd med dropp...
Jag hoppas vi får hem vår älskade katt imorgon.
Detta kändes så ledsamt men nu måste vi tro han ska bli bra.

Vi hittade verkligen honom i sista stund i skogen förra veckan.
 Han hade inte klarat många dagar till...
Bara den tanken känns outhärdlig...då hade han legat där och dött för sig själv nu..sjuk och ynklig, utsvulten och sönderfrusen...vår lille lille älskade katt...

Tack du där uppe som hjälpte oss rädda vår katt.

Nu ska han bara få komma hem frisk och stark igen.
💙

Inga kommentarer: