onsdag 31 augusti 2022

Var tid till sitt...


Ännu känns det som sommar men hösten är inte långt efter nu...
Den andas en i nacken och antyder om sin ankomst med svalare dagar och färgrikare tider.
Det är fint. 
Det känns skönt,
 även fast att när sommaren ska lämna så infinner sig ett visst vemod...
Det är alltid så.
Sommar är sommar...

Men,
 var tid till sitt.

Man kan älska årstider och ändå känna att det är lite sorgligt när en tid lämnar plats till en annan.

Det börjar ju bli goda tider för pyssel och skapande nu...att vara kreativ med både vad som finns att köpa för säsongen och det naturen erbjuder.
Skogens och trädgårdens skafferi är alltid inspirerande så här års...

Jag önskar bara att jag kunde komma åt rönnbären...😍
Men i år sitter alla jag hittar för högt upp...😂
Så inte ett rönnbär har jag plockat.

I denna nya fina ampel med rosett har jag satt till fläderbär till muhlenbeckia/trassel plantan.
(Säljs i en kruka denna växtkombinationen, (förstås inte med flädern!😊) det finns många samplanterade växter att köpa nuförtiden. Inte dumt alls ibland)


Nu vill jag dekorera med pumpor av alla de slag!
Äkta vara och de som aldrig ruttnar...😍
I butiken har vi så snygga betongpumpor och så dessa här nedan som nu också finns i mitt nyskyltade fönster där det blivit lite höstvackert....
(dessa med lock och guldskaft finns i webshopen)



Höstens nya kläder jag visat upp har varit omtyckta.
Roligt!

Här en annan färgställning på leoklänningen som jag först fick hem i brunt.
Nu har vi den även i taupe.




Läget annars...
Ja hemma är det så klart massvis av kattgos och mys nu.
Helt underbart!
Och Smilla och Vincent har blivit så söta vänner.
Det busas och jagas och Smilla ska slicka på Vincent och det är hej fadderullan med bus och jakt!
De är sååå roliga att se på.

Javisst blir det lite bråk ibland, Smilla fräser ifrån då och då, men överlag går det så bra och vi är så glada att de gillar att leka och kela.

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har blivit kär i den rostiga ampeln med rosett. Kan du lägga undan en till mig. Anledningen är att det är asfaltsläggning på min lilla gata, men jag tror att jag kan komma förbi. På måndag kommer jag, annars tisdag.
Mvh
Ingrid Andersson

Tulipa sa...

Hej!

Jag lägger undan en till dig.

Du är så välkommen!

Trevlig helg!

Soliga hälsningar från Knäred