tisdag 16 augusti 2022

Lite Österlen


Något jag bla gjort en del på mina lediga dagar är att besöka mysiga ställen och butiker för upplevelser och inspiration.
Härliga utflykter helt enkelt som man har svårt att hinna med när vardagen rullar på.

I fredags blev det en runda på vackra Österlen.
Som jag älskar Österlen!💙

Magiska vyer och så många härliga ställen att stanna till på.

Mysiga byar att köra igenom och njuta av synen av gamla hus och trädgårdar som ett ljuvligt pågående sommar skådespel framför ögonen.
Man blir lycklig!
Och njuter av allt det vackra det gör jag verkligen.

På vår dagstur på Österlen stannade vi bland annat till på Udda Tina.
Inrednings inspiration.


När jag är ute fotar jag mest med mobilen numera för det är ju så smidigt och postar mest på instagram...
Men jag hade minsann med mig kameran denna dag så lite bilder blev det.😊

Här hos Udda Tina.
Med mig härifrån blev det en present till min mamma.💗





Ett besök jag gärna ville få till var på stället här nedan som jag faktiskt ville besökt redan förra sommaren...

Nämligen att köpa glass hos Olaols Gelato

Här köper man äkta handgjord glass från Österlen tillverkad av Skånes finaste ekologiska och närproducerade råvaror.
Genuin mysig gårdsmiljö.
Detta ställe har sannerligen gjort succè och här kan kön ringla lång...
Vi hade tur och fick lite "lagom" kö bara))😀
Tack och lov.
Köa är ju ingen favorit 😊,
 och man vill så klart sitta på den underbara gamla kullerstensgården och avnjuta sin glass under kastanjeträdet som ståtar där inne på gården bakom portarna...





Ja....många härliga ställen och stopp blev det denna vackra augustidag då solen strålade från himlen och Österlen visade sig från sin finaste sida och var sommar de luxe...
Det finns inget finare än svensk sommar när den är som bäst.

Våra hav och stränder och naturen är en skatt och gåva.


I skuggan någonstans längs havet en augustidag...
Livet är fint och mjukt och snällt.

Lycka att kunna fånga dagen med en utflykt.💙



Härliga Kivik.

Visst är det underbart med sommarutflykter...
Stor som liten...
Det behöver inte vara märkvärdigt alls, bara att komma iväg en runda är fint.

Kram från sommaren
💙

Inga kommentarer: