lördag 27 augusti 2022

Hälsningar från Vincent


Hej.

Vincent heter jag! 
Jag är en busig katt på 13 veckor som precis flyttat in i Bolagsvillan.
Jag bodde tidigare utanför Laholm med tre andra kattsyskon och en randig kattmamma.
Jag har fått en ny storasyster katt nu som heter Smilla och hon tycker att jag är lite irriterande, men hon är ändå intresserad...😺
Jag backar i alla fall direkt när hon blir sur.👐 Det gäller att visa respekt för de äldre.😸


Den här skålen är väldigt mysig att ligga i. Den har perfekt storlek och djup när man är en liten kattunge. Det blir som ett bo att ligga tryggt i.😺


När jag flyttade till Knäred så hade jag aldrig varit utomhus innan.
Det var riktigt läskigt att gå ut de första gångerna...😸
Speciellt otäckt var det att gå på gräs!
En gång satte de mig på gräsmattan men då sprang jag direkt in som ett skott!

Nu börjar jag vänja mig...
Häromdagen var jag dock med om något riktigt otäckt...
De var ute och sprutade med vattenslangen i rabatterna vid ingången och då gömde jag mig bland blommorna för det var lite kul...😺
Man vill ju busa ändå...😸
Men det var bara roligt tills de råkade spruta med vattenslangen rakt på mig!
Det var inte kul kan jag säga!🙀

Sen låg jag i skålen i flera timmar för att återhämta mig ordentligt. 
Och slicka mina "sår"...💙😼😻


Jag har en korg med en gosig filt som står i sovrummet och som jag gärna sover i på natten, när jag inte sover i sängen så klart!
För det bästa är att kela och kela och kela men ibland blir jag bortputtad så då är det bra med en egen liten säng ändå.😸




Ja det var väl allt jag hade att berätta denna gången.


Jo, jag har också varit hos veterinären denna veckan och fått en spruta.
Det är mycket att stå i mest hela tiden.😸

Kära katt hälsningar,
 från
 Vincent.
😻

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att läsa om lille Vincent och hans bravader.
Gläder mig också att Smilla är i livet.
Tänkte att det kunde vara så att hon var borta då ni skaffade en ny liten katt.
Hoppas hon accepterar lillbrorsan.

Kram Ingrid

Tulipa sa...

Tack.
Ja det är så mysigt med en liten katt till...
Smilla mår bra, tack och lov.
De leker och busar men så klart hon blir arg på honom ibland...extra roligt när vi ser att hon slickar på den lille Vincent som en kattmamma brukar göra.
Då känns det bra.

Kram Mariette

Anonym sa...

En sån liten sötis! Skönt att du berättade om Smilla för jag har också undrat och kul att de kommer överens på ett som jag tycker normalt sätt, ungefär som människosyskon.
Kram Monika

Tulipa sa...

Tack Monika.
Ja det busas och småbråkas och gnabbas och kärlekspuffas...haha...de är så söta och roliga att se på när de är i lektagen.
Så tacksam att det går bra med bägge katterna.

Kram Mariette