lördag 13 augusti 2022

Sommarkärlek


Hej i sommarvärmen.

Stekhett är ordet just nu och middagarna här i huset blir där efter...
Sena härliga sådana, lite spontant och inte så planerat...så där man kan göra när man har semester och det är varmt.

Jag inser att jag laddat upp bilder här flera gånger i veckan som gått men sen har jag inte skrivit något...
Och jag har inte haft mycket tid över så är det...
Jag försöker nämligen ha semester och jobba samtidigt.
Det är ett pussel och man jobbar när man måste och så lite spontant mellan saker man vill göra när man ska njuta av sommaren.😍

Som denna fina linneklänning med ljuvlig fin spets, och sköna fickor på sidorna, alltid ett plus!, den sitter jag och lägger in en lördag kväll klockan sju...😊
Men som jag skrev...man klämmer in saker när tiden ger tillfälle och det är väl det fina med att vara sin egen också ibland.
Man kan jobba en kväll istället för att sitta inne en solig dag.
Som härom kvällen.
Då stod jag i butiken och jobbade långt efter stängning...
Varför?
För att jag kan välja, men det måste också göras och det är himla fint att man kan få ihop livet så ibland.

Denna vecka har jag därför försökt pussla ihop efter väderprognosen.
Och idag har jag nog mest legat i vattnet hela dagen...

Badat, simmat. 
Bara njutit.
Suttit på stranden och lyssnat på Sommar i P1 och ätit körsbär och kanelbullar.
Underbart?
Ja det tycker jag.

Jag njuter och jag vänder mitt ansikte mot himlen när jag ligger där i havet och bara tänker att detta ska jag minnas när kylan biter och mörkret kommer.

Kanske inte för inte som man är född i Vattumannens stjärntecken...
Vatten är min melodi.💙





Igår gjorde jag en så grymt god liten starter/tilltugg till maten eller bubblet...
Vad man nu vill ha det till...😊
Receptet har jag hittat på instagram och ni ska få det imorgon.

Hon som komponerat det skriver i inlägget till detta att smaklökarna jublar och det gjorde de verkligen.

10/10 poäng från de i familjen som var hemma och smakade!

Ha en härlig helg och kika in imorgon för receptet på det goda tilltugget!

Kram M

Inga kommentarer: