lördag 6 augusti 2022

Första veckan i augusti...



Augustidagar.
Ibland högsommar ibland nästan lite känsla av höst...

Jag älskar att ha det soligt och fint men lite omväxling är ändå ganska skönt.
Riktigt många bad har det blivit denna veckan.
Så underbart.💛💦😃
Jag tror rekordet slogs i torsdags när det var tokvarmt.
Bada, bada är verkligen det bästa när det ligger runt 32 grader.

Vilken tur att man har vattnet precis nedanför huset sådana dagar...😍
För även om vi hann en runda ut till havet också, med ganska tidig start så att vi var nästan ensamma på plats där ute...otroligt magisk dag en sådan morgon med spegelblankt vatten och morgonvarm sand....så räckte inte de baden för mig...nej nej...
Jag badade nästan non stop i torsdags.
Men det är sommar för mig.💗
Just i torsdags var det också Sebastian Stakset sommarprat i P1.
Rekommenderas om du inte lyssnat.
Det grep tag i mitt hjärta.

Så här beskrivs hans sommarprat;
"Om skuld, skam och vikten av att kunna bli förlåten. Även om besöket i Butja, Ukraina, efter ryska massakern och om sin vänskap med Einàr"

Så många bra sommarpratare som fångar en med sina historier och livsöden.
Detta sommarprat är ett av många...



Denna vecka har inneburit semester och jobb.
Jag är tacksam som kan blanda det hela.




Kommande säsongs nyheter börjar trilla in...
Jag blev så glad när jag såg att de omtyckta flytljusen nu i höst kommer i nya läckra färger!
Jag var inte sen att beställa dem när jag såg dem och i veckan kom de...

En av höstens nya färger är denna vinröda...


Ljusen läggs på vattenspegel utomhus och kombineras gärna med blommor eller grönt på vattenytan så blir det extra fint.
De har en brinntid på ca 10 timmar.


En regnig sommarkväll är också mysig...




Igår hade vi en fin kväll med vänner som kom och grillade och det var helt perfekt att solen sprack fram preciiis när de skulle komma....👌😍
Det blev en vacker stund ute vid grillen med skimrande kvällssol i vattnet innan vi drog oss in i uterummet till tända ljus och en sprakande brasa...

Jag hade bla bakat en kaka som blev uppskattad så recept på den kommer.

Ha en skön helg!


Kram Mariette
💛

Inga kommentarer: