söndag 26 september 2021

Söndagsmix från veckan.


Fantastiskt väder denna septemberhelg.💚
Vi har hunnit med jobb, ja hela lördagen lång var det jobb denna helg, men även att vara hundvakt, trädgårdsarbete, en massa tvätt och lite bakat har det också blivit.
För det kom ju en söndag också.😉

Dagens motion har varit trädgårdsarbete. Inget annat. Och jag är helt slut i kroppen.
Att köra skottkärra i backe och gräva är sanna minna dagar som en lååångt träningspass.
Passar mig perfekt.

Men jag är så laddad att åka och träna nästa vecka.😀
Älskar att vara igång med det igen.
Hade passet jag var på förra söndagen varit idag så hade jag åkt på det, men det var det inte så trädgården fick all min uppmärksamhet.
Och det behöver den.
Det finns så mycket höststädning att göra i en stor trädgård.

Och nu höll jag ju nästan på att glömma att jag satt tulpanlökar idag också.
Det är viktigt!😍
För det ger sån lycka till våren!

Denna vår var ett suveränt tulpan år så jag hoppas nästa blir lika bra.

Jag satsar på att sätta vita, gräddfärgade, svarta och olika lila sorter på tulpanerna.
Det är så fina kombos.


Lite bilder på veckans nyheter kommer här...

Snöflingan på stav ovan blev genast en storsäljare!
Påfyllning på dessa nästa vecka.



Fina holländska ljushus...














Ljuskvistarna nedan...
Åh jag älskar dem!

Så fina på ett sidobord, i en golvvas, i fönster när man har stora fönster...
Japp. Magiska.
(snart slutsålda så de var också poppis)
På instagram visar jag även hur jag sätter till lite höga prydnadsgräs som ska få torka med i vasen.

Det finns så mycket fint man kan göra med dessa kvistar och jag märker ju hur det går hem när jag inspirerar med tips och idèer.😍
Det är otroligt roligt och det är ju något jag älskar att göra.
Att hitta på saker.
 Och hösten och vintern är sannerligen en magisk tid för detta...

Mycket hamnar ju dock på instagram numera och det är helt enkelt för jag hinner inte uppdatera i samma takt här som förut.




Avslutar med en bild på denna fina staty av ett par.💗

Nu ska jag snart göra en skaldjurspasta.
Egentligen skulle man grilla i denna vackra septembersol men det blir inte så ändå.
Mina planer var andra så jag håller mig till dem!😊



Nästa vecka får vi bla hem mer i klädväg.
Det är fullt upp med paket och leveranser och så blommorna så klart.

Hoppas ni haft en fin vecka!

Kram M

Inga kommentarer: