måndag 20 september 2021

Camilla Hamids knäckiga äppelpaj


Börjar denna veckan med helt galen träningsvärk efter ett riktigt grymt jobbigt träningspass igår.
Power Hour var gårdagens tuffa träning där man tränar med stora viktbollar.
Sååå jobbigt!😅 Men väldigt roligt! Så klart.
Japp, jag är på G nu med träningen, höstpeppad!😍

Idag har det packats upp favoriter som kommit i lager igen men även några nya godbitar som genast togs emot väl.
Så himla roligt!
Älskar när jag kan inspirera.
Då är mitt jobb som bäst och då blir jag så glad!😍



Men här kommer i alla fall nu ett recept på en god äppelpaj.😋


Camilla Hamids knäckiga äppelpaj.

Ja den var inte dum!

Recept är som följer;

8 äpplen (små eller 4 stora)
0,75 dl strösocker
2 msk farinsocker
3 tsk malen kanel
2 tsk malen kardemumma
4 msk potatismjöl eller majsstärkelse

Smuldeg
175 g smör
2 dl strösocker
2 krm salt
3 dl havregryn
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
0,5 dl ljus sirap

Ugn; 175 grader (över och undervärme)
Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen i en bunke och sprid ut i pajformen.
I en annan bunke blandar du ihop strösocker, salt, havregryn, vetemjöl och bakpulver.
Smält smöret i en kastrull och häll sedan ner det i bunken tillsammans med sirap.
Rör ihop till en jämn smet och klicka ut den på äppelfyllningen.
Bre försiktigt ut i ett jämnt lager över äpplena.

Grädda pajen mitt i ugnen ca 30-40 minuter.
Eller tills den fått en fin gyllenbrun färg och inte längre är glansig.

Servera med vaniljsås eller vaniljglass.




Höstmys.

Kram M
💗

 

Inga kommentarer: